Karščių, kurie ką tik svilino Lietuvą, metu, itin aktualiais tampa gaivinantys gėrimai, jų suvartojame kur kas daugiau nei įprastai. Nors didžioji dauguma Lietuvos gyventojų pirmenybę teikia vandeniui iš čiaupo ar mineraliniam vandeniui, kas trečias dažniausiai renkasi sultis, sulčių gėrimą ar nektarą, atskleidė reprezentatyvi visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Apklausos duomenimis, vandenį iš čiaupo vartoja net 66 proc. respondentų – dažniausiai vyresni, aukštesnio išsimokslinimo respondentai. Mineraliniam vandeniui, kurį dažniausiai renkasi 55 proc. respondentų, pirmenybę teikia vyriausi apklausos dalyviai. Tuo tarpu sultis, sulčių gėrimą, nektarą (32 proc. respondentų) dažniau renkasi jauniausi, 18-25 metų amžiaus respondentai.
„Apklausos rezultatai ne nustebino, o tik patvirtino mūsų prielaidas, kad sultis, sulčių gėrimus ar nektarus dažniausiai vartoti renkasi jaunimas. Tuo tarpu, mūsų duomenimis, vartotojo ir pirkėjo portretas ženkliai skiriasi – įprastai sultis, nektarus ar sulčių gėrimus Lietuvoje dažniausiai perka moterys, kurios rūpinasi šeimos ar artimųjų mityba“, – komentuoja didžiausios šalyje sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų gamintojos „Eckes-Granini Baltic“ vadovas Marius Gudauskas.
Jo teigimu, sultys, sulčių gėrimai ir nektarai dažniausiai perkami siekiant malšinti troškulį – 2021 metais „Eckes-Granini Baltic“ užsakymu vykdytos apklausos duomenimis, sultis atsigėrimui renkasi 47 proc. šalies gyventojų, kiek mažiau – vartoja kaip desertą (32 proc.) arba kaip vitaminų šaltinį (23 proc.).
„Išties sultys, sulčių gėrimai ir nektarai yra maistingi gėrimai, galintys suteikti energijos, pakelti nuotaiką ir, žinoma, papildyti vitaminų atsargas. Kadangi gyvename Šiaurės pusrutulyje, kur vasaros gana trumpos, sulčių vartojimas yra vienas iš būdų papildyti savo mitybą reikiamomis medžiagomis – C, A ar B grupės vitaminais. Be to, dėl itin trumpo šviežių vaisių sezono daugeliui vartotojų norisi kur kas dažniau mėgautis įprastais vaisių, uogų bei daržovių skoniais, tad vasarą sulčių, sulčių gėrimų bei nektarų pardavimai išauga“, – sako M. Gudauskas.
Apklausos duomenimis, tarp kitų dažniausiai Lietuvoje vartojamų gėrimų gyventojai noriai renkasi limonadą ir girą (po 22 proc. respondentų), vitaminizuotą gėrimą (9 proc.), sulą bei kisielių (po 8 proc. respondentų).
„Vartojimui paruošti vyšnių ir spanguolių skonio kisieliai „Elmenhorster“, kuriuos rinkai pristatėme pernai, pranoko mūsų lūkesčius šiam produktui. Nors didžiausi pardavimai buvo šventiniu laikotarpiu – prieš šv. Kalėdas ir šv. Velykas, matome, kad kisielius yra aktyviai perkamas ir vasarą. Darome prielaidą, kad šie produktai sėkmingai surado savo vartotoją, todėl planuojame dar šiemet pristatyti naują kisieliaus skonį“, – atskleidžia „Eckes-Granini Baltic“ vadovas.
Tarp mažiausiai vartojamų gėrimų liko kombučia – šį gėrimą nurodė tik 5 proc. respondentų. Nei vieno iš apklausoje minimų gėrimų nesirinktų tik 3 proc. apklaustųjų. Šių metų gegužės 19-26 d. „Spinter tyrimai“ vykdytoje apklausoje dalyvavo 1009 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Šaltinis: BNS