„Verslios Lietuvos” tyrimas: daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų kalėdines dovanas perka internetu
Pirmojo karantino metu smulkieji Lietuvos verslininkai susidūrė su neplanuotais iššūkiais ir pardavimų kritimu. Laimėjo tie, kurie spėjo prisitaikyti ir greitai persikelti į internetinę erdvę. Sugriežtėjus antrojo karantino sąlygoms, prieššventiniu laikotarpiu tikimasi sulaukti didesnio vartotojų aktyvumo e. parduotuvėse. Tai parvirtina „Versli Lietuva” tyrimas – 53 proc. Lietuvos gyventojų kalėdines dovanas ketina įsigyti internetu. Vyresni gyventojai taip pat pirks internetu „Versli Lietuva” užsakyto tyrimo, kurį lapkričio mėnesį atliko tyrimų kompanija „Spinter tyrimai”, rezultatai parodė, kad didžioji dalis (53 proc.) Lietuvos gyventojų kalėdinės dovanas jau iš anksto buvo numatę pirkti elektroninėse parduotuvėse, taip pat didelė dalis(56 proc.) lietuvių dovanų ieškoti ruošėsi ir fizinėse parduotuvėse, 13 proc. tikėjosi aplankyti kalėdines muges, o 8 proc. dovanas nusprendę gaminti patys ir nieko nepirks. Didžiausią e. pirkėjų segmentą sudaro 18-35 m. asmenys – daugiau nei 70 proc. šio amžiaus žmonių dovanas pirks internetu, o iš 36-45 m. asmenų grupės – 49 procentai. Džiugu, jog šiemet beveik 24 proc. vyresnių nei 56 m. amžiaus gyventojų svarsto dovanų ieškoti internetinėse parduotuvėse, o svarbiausia – apsipirkti saugiai ir neišeinant iš namų. „Dar pavasarį buvo galima nujausti, jog šventinis laikotarpis šiemet bus kitoks. Pradėjus riboti srautus prekybos centruose, uždarius ne maisto prekių parduotuves, kalėdines muges – tradicinė prekyba traukiasi į antrą planą. Džiugu, jog verslai operatyviai persikėlė į elektroninę erdvę ir ne mažiau svarbu, jog šalies gyventojai palankiai vertina internetinę prekybą”, – teigia „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovė Inga Juozapavičienė. Atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kokias dovanas ketina pirkti lietuviai. Didžiausia dalis – daugiau nei 70 proc. – pirmenybę teikia konkretiems daiktams, 13 proc. – dovanų čekiams, o 12 proc. nusprendę įteikti pinigines dovanas. E. parduotuvės buriamos į internetinį prekybos centrą Pavasarį paskelbus karantiną, dar pirmąją jo savaitę startavo „Verslios Lietuvos” pagalbos verslui iniciatyva „Internete karantino nėra”, subūrusi Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo e. parduotuves „po vienu stogu”. Iniciatyvos tikslas – padėti didinti smulkiųjų verslų žinomumą ir užtikrinti didesnį e. parduotuvių srautą. Organizuotos paskaitos ir ekspertų konsultacijos suteikė galimybes verslininkams transformuoti, skaitmenizuoti verslus ir taip prisitaikyti prie griežtesnių veiklos sąlygų. Šiuo metu „Internete karantino nėra” Lietuvos e. parduotuvių duomenų bazėje yra per 1300 e. parduotuvių, iš kurių daugiau nei 200 įkurtos prasidėjus karantinui. Projekte dalyvaujančios e. parduotuvės taip pat jungiasi prie „Verslios Lietuvos“ drauge su „Gera dovana“ inicijuotos „Internete karantino nėra“ dovanų kortelės akcijos, skirtos paskatinti kalėdines dovanas, prekes bei paslaugas pirkti iš smulkiųjų šalies verslininkų. Prisijungti prie dovanų kortelės iniciatyvos norą išreiškė per 100 įmonių, atsiskaityti šia dovanų kortele jau galima daugiau nei 30 e. parduotuvių, kurių sąrašas nuolat pildosi. Dar prieš pradedant viešai platinti dovanų kortelę, iniciatyvos partneriams pavyko iš anksto pritraukti kelis didelius pirkėjus, kurie užsisakė šias dovanų korteles dovanoti savo klientams, verslo partneriams, darbuotojams už beveik 25 tūkst. eurų sumą. Lietuviai žino, kad internete karantino nėra „Užsiregistravusių į Lietuvos e. parduotuvių duomenų bazę ir visiškai naujai sukurtų internetinių parduotuvių skaičius tik patvirtina, jog pandemija ir fizinės prekybos suvaržymai smarkiai sudrebimo smulkiųjų verslų planus, privertė perdėlioti veiklos strategijas ir ieškoti naujų išeičių. Dabar svarbus ne tik verslų lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti, bet ir visuomenės, vartotojų parama ir palaikymas“, – komentuoja I. Juozapavičienė. Iniciatyva „Internete karantino nėra” sulaukė lietuvių dėmesio – jau po pirmųjų trijų veiklos mėnesių, apie iniciatyvą žinojo 28 % šalies gyventojų. Paskutinio tyrimo lapkričio pabaigoje rezultatai parodė, jog iniciatyvos žinomumas šoktelėjo iki 41 %. Asmenys, turintys e. parduotuves, kviečiami jas registruoti ir prisijungti prie „Internete karantino nėra” iniciatyvos, o norintys prisijungti prie dovanų kortelės akcijos, gali užpildyti formą. 2020.12.15 Pirmojo karantino metu smulkieji Lietuvos verslininkai susidūrė su neplanuotais iššūkiais ir pardavimų kritimu. Laimėjo tie, kurie spėjo prisitaikyti ir greitai persikelti į internetinę erdvę. Sugriežtėjus antrojo karantino sąlygoms, prieššventiniu laikotarpiu tikimasi sulaukti didesnio vartotojų aktyvumo e. parduotuvėse. Tai parvirtina „Versli Lietuva” tyrimas – 53 proc. Lietuvos gyventojų kalėdines dovanas ketina įsigyti internetu. Vyresni gyventojai taip pat pirks internetu „Versli Lietuva” užsakyto tyrimo, kurį lapkričio mėnesį atliko tyrimų kompanija „Spinter tyrimai”, rezultatai parodė, kad didžioji dalis (53 proc.) Lietuvos gyventojų kalėdinės dovanas jau iš anksto buvo numatę pirkti elektroninėse parduotuvėse, taip pat didelė dalis(56 proc.) lietuvių dovanų ieškoti ruošėsi ir fizinėse parduotuvėse, 13 proc. tikėjosi aplankyti kalėdines muges, o 8 proc. dovanas nusprendę gaminti patys ir nieko nepirks. Didžiausią e. pirkėjų segmentą sudaro 18-35 m. asmenys – daugiau nei 70 proc. šio amžiaus žmonių dovanas pirks internetu, o iš 36-45 m. asmenų grupės – 49 procentai. Džiugu, jog šiemet beveik 24 proc. vyresnių nei 56 m. amžiaus gyventojų svarsto dovanų ieškoti internetinėse parduotuvėse, o svarbiausia – apsipirkti saugiai ir neišeinant iš namų. „Dar pavasarį buvo galima nujausti, jog šventinis laikotarpis šiemet bus kitoks. Pradėjus riboti srautus prekybos centruose, uždarius ne maisto prekių parduotuves, kalėdines muges – tradicinė prekyba traukiasi į antrą planą. Džiugu, jog verslai operatyviai persikėlė į elektroninę erdvę ir ne mažiau svarbu, jog šalies gyventojai palankiai vertina internetinę prekybą”, – teigia „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovė Inga Juozapavičienė. Atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kokias dovanas ketina pirkti lietuviai. Didžiausia dalis – daugiau nei 70 proc. – pirmenybę teikia konkretiems daiktams, 13 proc. – dovanų čekiams, o 12 proc. nusprendę įteikti pinigines dovanas. E. parduotuvės buriamos į internetinį prekybos centrą Pavasarį paskelbus karantiną, dar pirmąją jo savaitę startavo „Verslios Lietuvos” pagalbos verslui iniciatyva „Internete karantino nėra”, subūrusi Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo e. parduotuves „po vienu stogu”. Iniciatyvos tikslas – padėti didinti smulkiųjų verslų žinomumą ir užtikrinti didesnį e. parduotuvių srautą. Organizuotos paskaitos ir ekspertų konsultacijos suteikė galimybes verslininkams transformuoti, skaitmenizuoti verslus ir taip prisitaikyti prie griežtesnių veiklos sąlygų. Šiuo metu „Internete karantino nėra” Lietuvos e. parduotuvių duomenų bazėje yra per 1300 e. parduotuvių, iš kurių daugiau nei 200 įkurtos prasidėjus karantinui. Projekte dalyvaujančios e. parduotuvės taip pat jungiasi prie „Verslios Lietuvos“ drauge su „Gera dovana“ inicijuotos „Internete karantino nėra“ dovanų kortelės akcijos, skirtos paskatinti kalėdines dovanas, prekes bei paslaugas pirkti iš smulkiųjų šalies verslininkų. Prisijungti prie dovanų kortelės iniciatyvos norą išreiškė per 100 įmonių, atsiskaityti šia dovanų kortele jau galima daugiau nei 30 e. parduotuvių, kurių sąrašas nuolat pildosi. Dar prieš pradedant viešai platinti dovanų kortelę, iniciatyvos partneriams pavyko iš anksto pritraukti kelis didelius pirkėjus, kurie užsisakė šias dovanų korteles dovanoti savo klientams, verslo partneriams, darbuotojams už beveik 25 tūkst. eurų sumą. Lietuviai žino, kad internete karantino nėra „Užsiregistravusių į Lietuvos e. parduotuvių duomenų bazę ir visiškai naujai sukurtų internetinių parduotuvių skaičius tik patvirtina, jog pandemija ir fizinės prekybos suvaržymai smarkiai sudrebimo smulkiųjų verslų planus, privertė perdėlioti veiklos strategijas ir ieškoti naujų išeičių. Dabar svarbus ne tik verslų lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti, bet ir visuomenės, vartotojų parama ir palaikymas“, – komentuoja I. Juozapavičienė. Iniciatyva „Internete karantino nėra” sulaukė lietuvių dėmesio – jau po pirmųjų trijų veiklos mėnesių, apie iniciatyvą žinojo 28 % šalies gyventojų. Paskutinio tyrimo lapkričio pabaigoje rezultatai parodė, jog iniciatyvos žinomumas šoktelėjo iki 41 %. Asmenys, turintys e. parduotuves, kviečiami jas registruoti ir prisijungti prie „Internete karantino nėra” iniciatyvos, o norintys prisijungti prie dovanų kortelės akcijos, gali užpildyti formą.