Be kategorijos

Kova su stresu – sparčiai populiarėjanti socialinės atsakomybės kryptis

  Apie stresą kalbame daug ir dažnai, bet ypač šiuo iššūkių kupinu laikotarpiu jo mūsų gyvenime atsiranda neišvengiamai daugiau ir dėl COVID-19 pandemijos. Stresas yra ne tik vadinamoji šių laikų rykštė, specialistų skaičiavimais sukelianti 60 proc. visų žmonijai žinomų ligų, bet ir vis populiaresne tampanti įmonių socialinės atsakomybės kryptis. Draudimo bendrovė BTA edukacinį-socialinį projektą „Be streso“ jau vykdo dvejus metus iš eilės. Mintis inicijuoti tokį projektą kilo atlikus visuomenės apklausą. „Kaip draudimo ekspertai norėjome sužinoti, kas labiausiai žmonėms kenkia, trukdo jų kasdienybėje, kokią problemą įvardija jie patys. Bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko tyrimą, su kurio rezultatais susipažinę pamatėme, kad labiausiai žmones kamuoja stresas, kurį patiria praktiškai visi. Todėl nusprendėme, kad mūsų naujoji socialinės atsakomybės kryptis privalo tapti kova su stresu ir pagalba mažinti jo poveikį gyvenimui“, – sako bendrovės Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Kuzmas. Šių metų gegužę tyrimas buvo pakartotas. Jis atskleidė, kad visiškai stresui atsparių žmonių, deja, mažėja. Vos 7 proc. visų apklausos dalyvių tikino, kad nėra tokių rūpesčių, kurie jiems keltų stresą. 2019-aisiais atliktoje apklausoje taip teigiančių buvo 10 proc. Kaip ir pernai, taip ir šiemet didžiausias streso šaltinis yra darbas – taip mano 43 proc. apklausos dalyvių. Nepaisant pavasarį gyvenimą aukštyn kojomis apvertusios koronaviruso pandemijos, sveikata netapo didžiausią rūpestį keliančia sritimi, dėl pastarosios nerimą jaučia 41 proc. respondentų. Kad įtampą jiems kelia finansai, nurodė 40 proc. šalies gyventojų.   Projekto kulminacija – J. Vaitkutės ir A. Mamontavo instaliacija   Kone pusmetį trukusį projektą šiemet užbaigė instaliacija „Skambina“, kurioje į stresą keliančius daiktus pažvelgti kitaip kvietė jos autoriai Jolita Vaitkutė ir Andrius Mamontovas. Nacionalinėje dailės galerijoje iki karantino buvo galima išvysti 53 kv. metrų plotą užimančią 18 metrų ilgio meninę instaliaciją „Skambina“. Instaliacijoje iš gyventojų surinkti seni telefonai virto muzikos instrumentais, kurie tapo japoniško sodo dalimi. Įprastai erzinantys telefonų skambučiai žiūrovams nuskambėjo kitaip – harmoningai ir raminančiai. Tuo pasirūpino atlikėjas A. Mamontovas, jiems sukūręs melodijas. „Norėjome šia instaliacija parodyti, kad daiktai ar situacijos, kurios mums įprastai kelia stresą, gali kelti ir visiškai prieštaringus jausmus. Kaip ir visos kampanijos, taip ir šios instaliacijos tikslas yra pasakyti, kad nepaisant aplinkybių, dienos pabaigoje viskas bus gerai. Stebint, kas vyksta aplinkui, kažkas tai turi pasakyti“, – teigia B. Kuzmas. Kūrinio autoriai sako, kad instaliacija buvo sugalvota beieškant santykio tarp ramybės ir streso – kaip tas pats daiktas gali kelti du kontrastingus jausmus. Šalia instaliacijos taip pat buvo pristatyta ir daiktų, keliančių stresą, ekspozicija – jai panaudota per 20 objektų. Nemalonius jausmus primenančius daiktus paaukojo ir šalies įžymybės. Grupės „The Roop“ lyderis Vaidotas Valiukevičius ekspozicijai atidavė Eurovizijos taurę, aktorė Ineta Stasiulytė padovanojo vazoninių gėlių, mat stresą jai kelia jų laistymas, o atlikėja Monika Linkytė – matematikos vadovėlį.   Vasarą žingsniuojant ir klausantis antistresinės muzikos   Visą vasarą vykusios kampanijos metu bendrovės darbuotojai skatino vieni kitus užsiimti įvairia fizine veikla, padedančia kovoti su stresu, bei rungėsi, kas daugiau nužingsniuos. „Startavome su žingsnių iššūkiu BTA darbuotojams, kurio metu visi drauge sukorėme beveik 33 tūkst. kilometrų. Taip pat su kolegomis visose trijose Baltijos šalyse rinkome stresą mažinančias, atsipalaiduoti padedančias dainas, iš kurių sudarėme savo antistresinį „Spotify“ grojaraštį. Darbuotojų įtraukimas šiame projekte yra svarbus. Užsibrėžę tokį ambicingą tikslą – kovoti su stresu ir padėti tai daryti šalies gyventojams – negalime nepradėti nuo savo pačių darbuotojų. Kuo mažiau įtampos darbe jie patirs, tuo laimingesni ir labiau motyvuoti bus“, – aiškina B. Kuzmas. Tradicinės kampanijos metu taip pat buvo surengtas ir nuotraukų-piešinių konkursas „Lietuva be streso“, kuriame reikėjo įamžinti vietovę, pažymėtą praėjusiais metais sukurtame antistresiniame Lietuvos žemėlapyje – geriausi darbai nugulė į albumą „Lietuva be streso“.
Gyvenant karantino sąlygomis, draudimo bendrovė taip pat siūlė atrasti ir naujus pasisveikinimo būdus bei sveikintis saugiai. Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimus. „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimai – iniciatyva, skirta pagerbti prie Lietuvos gerovės kūrimo prisidedančias įmones ir verslininkus. Už straipsnio turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos. Palaikykite savo atsakingiausiąjį! BALSUOK! 2020.12.11   Apie stresą kalbame daug ir dažnai, bet ypač šiuo iššūkių kupinu laikotarpiu jo mūsų gyvenime atsiranda neišvengiamai daugiau ir dėl COVID-19 pandemijos. Stresas yra ne tik vadinamoji šių laikų rykštė, specialistų skaičiavimais sukelianti 60 proc. visų žmonijai žinomų ligų, bet ir vis populiaresne tampanti įmonių socialinės atsakomybės kryptis. Draudimo bendrovė BTA edukacinį-socialinį projektą „Be streso“ jau vykdo dvejus metus iš eilės. Mintis inicijuoti tokį projektą kilo atlikus visuomenės apklausą. „Kaip draudimo ekspertai norėjome sužinoti, kas labiausiai žmonėms kenkia, trukdo jų kasdienybėje, kokią problemą įvardija jie patys. Bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko tyrimą, su kurio rezultatais susipažinę pamatėme, kad labiausiai žmones kamuoja stresas, kurį patiria praktiškai visi. Todėl nusprendėme, kad mūsų naujoji socialinės atsakomybės kryptis privalo tapti kova su stresu ir pagalba mažinti jo poveikį gyvenimui“, – sako bendrovės Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Kuzmas. Šių metų gegužę tyrimas buvo pakartotas. Jis atskleidė, kad visiškai stresui atsparių žmonių, deja, mažėja. Vos 7 proc. visų apklausos dalyvių tikino, kad nėra tokių rūpesčių, kurie jiems keltų stresą. 2019-aisiais atliktoje apklausoje taip teigiančių buvo 10 proc. Kaip ir pernai, taip ir šiemet didžiausias streso šaltinis yra darbas – taip mano 43 proc. apklausos dalyvių. Nepaisant pavasarį gyvenimą aukštyn kojomis apvertusios koronaviruso pandemijos, sveikata netapo didžiausią rūpestį keliančia sritimi, dėl pastarosios nerimą jaučia 41 proc. respondentų. Kad įtampą jiems kelia finansai, nurodė 40 proc. šalies gyventojų.   Projekto kulminacija – J. Vaitkutės ir A. Mamontavo instaliacija   Kone pusmetį trukusį projektą šiemet užbaigė instaliacija „Skambina“, kurioje į stresą keliančius daiktus pažvelgti kitaip kvietė jos autoriai Jolita Vaitkutė ir Andrius Mamontovas. Nacionalinėje dailės galerijoje iki karantino buvo galima išvysti 53 kv. metrų plotą užimančią 18 metrų ilgio meninę instaliaciją „Skambina“. Instaliacijoje iš gyventojų surinkti seni telefonai virto muzikos instrumentais, kurie tapo japoniško sodo dalimi. Įprastai erzinantys telefonų skambučiai žiūrovams nuskambėjo kitaip – harmoningai ir raminančiai. Tuo pasirūpino atlikėjas A. Mamontovas, jiems sukūręs melodijas. „Norėjome šia instaliacija parodyti, kad daiktai ar situacijos, kurios mums įprastai kelia stresą, gali kelti ir visiškai prieštaringus jausmus. Kaip ir visos kampanijos, taip ir šios instaliacijos tikslas yra pasakyti, kad nepaisant aplinkybių, dienos pabaigoje viskas bus gerai. Stebint, kas vyksta aplinkui, kažkas tai turi pasakyti“, – teigia B. Kuzmas. Kūrinio autoriai sako, kad instaliacija buvo sugalvota beieškant santykio tarp ramybės ir streso – kaip tas pats daiktas gali kelti du kontrastingus jausmus. Šalia instaliacijos taip pat buvo pristatyta ir daiktų, keliančių stresą, ekspozicija – jai panaudota per 20 objektų. Nemalonius jausmus primenančius daiktus paaukojo ir šalies įžymybės. Grupės „The Roop“ lyderis Vaidotas Valiukevičius ekspozicijai atidavė Eurovizijos taurę, aktorė Ineta Stasiulytė padovanojo vazoninių gėlių, mat stresą jai kelia jų laistymas, o atlikėja Monika Linkytė – matematikos vadovėlį.   Vasarą žingsniuojant ir klausantis antistresinės muzikos   Visą vasarą vykusios kampanijos metu bendrovės darbuotojai skatino vieni kitus užsiimti įvairia fizine veikla, padedančia kovoti su stresu, bei rungėsi, kas daugiau nužingsniuos. „Startavome su žingsnių iššūkiu BTA darbuotojams, kurio metu visi drauge sukorėme beveik 33 tūkst. kilometrų. Taip pat su kolegomis visose trijose Baltijos šalyse rinkome stresą mažinančias, atsipalaiduoti padedančias dainas, iš kurių sudarėme savo antistresinį „Spotify“ grojaraštį. Darbuotojų įtraukimas šiame projekte yra svarbus. Užsibrėžę tokį ambicingą tikslą – kovoti su stresu ir padėti tai daryti šalies gyventojams – negalime nepradėti nuo savo pačių darbuotojų. Kuo mažiau įtampos darbe jie patirs, tuo laimingesni ir labiau motyvuoti bus“, – aiškina B. Kuzmas. Tradicinės kampanijos metu taip pat buvo surengtas ir nuotraukų-piešinių konkursas „Lietuva be streso“, kuriame reikėjo įamžinti vietovę, pažymėtą praėjusiais metais sukurtame antistresiniame Lietuvos žemėlapyje – geriausi darbai nugulė į albumą „Lietuva be streso“.
Gyvenant karantino sąlygomis, draudimo bendrovė taip pat siūlė atrasti ir naujus pasisveikinimo būdus bei sveikintis saugiai. Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimus. „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimai – iniciatyva, skirta pagerbti prie Lietuvos gerovės kūrimo prisidedančias įmones ir verslininkus. Už straipsnio turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos. Palaikykite savo atsakingiausiąjį! BALSUOK!