2015-03-10 Kas antras automobilį vairuojantis tautietis bent kartą yra padaręs
smulkų autoįvykį, kuomet buvo apgadintas kitas automobilis. Labiausiai
tokiose situacijose skiriasi vyrų ir moterų reakcija, atskleidė draudimo
bendrovės „Gjensidige Baltic“ užsakytas visuomenės nuomonės tyrimas,
siekiantis išsiaiškinti vairuotojų elgseną sukėlus smulkų autoįvykį.
Rezultatai parodė, jog vyrai linkę situaciją išspręsti tarpusavyje ir
patys atlyginti žalą, o moterys laikosi oficialios tvarkos – pildo
draudimo deklaracijas, prireikus kviečia pareigūnus.
Kur klumpa vairuotojai
Du
trečdaliai bent kartą smulkų autoįvykį sukėlusių vairuotojų nurodė, kad
jo metu apgadino kitą stovintį automobilį. Dažniau šį atsakymo variantą
rinkosi moterys. Tuo tarpu vyrai teigė dažniau sukėlę žalos kitam
važiuojančiam automobiliui – 19 proc. respondentų vyrų ir vos 10 proc.
apklaustųjų moterų pripažino padarę žalos važiuojantiems automobiliams.
Šias
tendencijas pastebi ir draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos
filialo Transporto žalos sureguliavimo skyriaus vadovas Agnius Gučius:
„Vairuotojai vyrai vairuoja rizikingiau, rečiau laikosi saugaus atstumo,
todėl, kaip rodo vidiniai mūsų duomenys, dažniau apgadina kitą
automobilį eismo metu. Jie įprastai padaro žalos kito automobilio
galinei kėbulo daliai. Moterys labiau paiso saugaus atstumo, tačiau
dažniau sukelia žalos parkuodamos automobilį, pavyzdžiui, apgadina
veidrodėlius, nubrėžia dažus.“
Skirtingai sprendžia problemą
Įvykio
metu, kuomet apgadinamas kitas automobilis, daugiau nei 43 proc.
respondentų vyrų atsakė asmeniškai taręsi su nukentėjusiuoju vairuotoju
ir patys atlygindavę žalą. Apklausos rezultatai parodė, jog smulkių
autoįvykių išsiaiškinimas tarpusavyje – populiariausias sprendimas tarp
vyrų. Kas trečias žalos padaręs vairuotojas vyras pildo draudimo
deklaraciją.
Moterų elgsena pastebimai skiriasi nuo vyrų –
dažniausiai smulkių autoįvykių metu jos pildo deklaraciją. Taip atsakė
daugiau nei 40 proc. respondenčių. Policiją moterys kviečia taip pat
dukart dažniau nei vyrai. Asmeniškai nukentėjusiam vairuotojui atlygina
žalą 32 proc. moterų.
„Moterys atsargesnės, dažniau dvejojančios,
norinčios išgirsti specialistų nuomonę. Dėl šios priežasties jos
dažniau skambina pasiteirauti, kaip pildyti deklaraciją ir viską atlikti
pagal nustatytą tvarką“, – teigia A. Gučius.
Pasišalinimų iš įvykių vietos nedaug
Apklausos
duomenimis, tik nedidelis procentas apklaustųjų yra pasišalinę iš
įvykio vietos. Teigiamai atsakė tik 2 proc. respondentų. „Tyrimas
parodė, jog vairuotojai iš smulkių autoįvykių šalintis nėra linkę ir
padarytą žalą atlygina. Galime tik tikėtis, jog tokie skaičiai nedidės,
bet priešingai – mažės, – kalba A. Gučius ir primena, – norint išvengti
smulkių autoįvykių, vairuotojams būtina laikytis saugaus atstumo ir
neskubėti, nes skubėjimas ir nepamatuoti sprendimai gali padaryti
daugiau žalos.“
Vasario mėnesį atliktoje apklausoje dalyvavo 1002
18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai. Apklausą draudimo bendrovės
„Gjensidige Baltic“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų
bendrovė „Spinter tyrimai“. 2015-03-10 Kas antras automobilį vairuojantis tautietis bent kartą yra padaręs
smulkų autoįvykį, kuomet buvo apgadintas kitas automobilis. Labiausiai
tokiose situacijose skiriasi vyrų ir moterų reakcija, atskleidė draudimo
bendrovės „Gjensidige Baltic“ užsakytas visuomenės nuomonės tyrimas,
siekiantis išsiaiškinti vairuotojų elgseną sukėlus smulkų autoįvykį.
Rezultatai parodė, jog vyrai linkę situaciją išspręsti tarpusavyje ir
patys atlyginti žalą, o moterys laikosi oficialios tvarkos – pildo
draudimo deklaracijas, prireikus kviečia pareigūnus.
Kur klumpa vairuotojai
Du
trečdaliai bent kartą smulkų autoįvykį sukėlusių vairuotojų nurodė, kad
jo metu apgadino kitą stovintį automobilį. Dažniau šį atsakymo variantą
rinkosi moterys. Tuo tarpu vyrai teigė dažniau sukėlę žalos kitam
važiuojančiam automobiliui – 19 proc. respondentų vyrų ir vos 10 proc.
apklaustųjų moterų pripažino padarę žalos važiuojantiems automobiliams.
Šias
tendencijas pastebi ir draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos
filialo Transporto žalos sureguliavimo skyriaus vadovas Agnius Gučius:
„Vairuotojai vyrai vairuoja rizikingiau, rečiau laikosi saugaus atstumo,
todėl, kaip rodo vidiniai mūsų duomenys, dažniau apgadina kitą
automobilį eismo metu. Jie įprastai padaro žalos kito automobilio
galinei kėbulo daliai. Moterys labiau paiso saugaus atstumo, tačiau
dažniau sukelia žalos parkuodamos automobilį, pavyzdžiui, apgadina
veidrodėlius, nubrėžia dažus.“
Skirtingai sprendžia problemą
Įvykio
metu, kuomet apgadinamas kitas automobilis, daugiau nei 43 proc.
respondentų vyrų atsakė asmeniškai taręsi su nukentėjusiuoju vairuotoju
ir patys atlygindavę žalą. Apklausos rezultatai parodė, jog smulkių
autoįvykių išsiaiškinimas tarpusavyje – populiariausias sprendimas tarp
vyrų. Kas trečias žalos padaręs vairuotojas vyras pildo draudimo
deklaraciją.
Moterų elgsena pastebimai skiriasi nuo vyrų –
dažniausiai smulkių autoįvykių metu jos pildo deklaraciją. Taip atsakė
daugiau nei 40 proc. respondenčių. Policiją moterys kviečia taip pat
dukart dažniau nei vyrai. Asmeniškai nukentėjusiam vairuotojui atlygina
žalą 32 proc. moterų.
„Moterys atsargesnės, dažniau dvejojančios,
norinčios išgirsti specialistų nuomonę. Dėl šios priežasties jos
dažniau skambina pasiteirauti, kaip pildyti deklaraciją ir viską atlikti
pagal nustatytą tvarką“, – teigia A. Gučius.
Pasišalinimų iš įvykių vietos nedaug
Apklausos
duomenimis, tik nedidelis procentas apklaustųjų yra pasišalinę iš
įvykio vietos. Teigiamai atsakė tik 2 proc. respondentų. „Tyrimas
parodė, jog vairuotojai iš smulkių autoįvykių šalintis nėra linkę ir
padarytą žalą atlygina. Galime tik tikėtis, jog tokie skaičiai nedidės,
bet priešingai – mažės, – kalba A. Gučius ir primena, – norint išvengti
smulkių autoįvykių, vairuotojams būtina laikytis saugaus atstumo ir
neskubėti, nes skubėjimas ir nepamatuoti sprendimai gali padaryti
daugiau žalos.“
Vasario mėnesį atliktoje apklausoje dalyvavo 1002
18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai. Apklausą draudimo bendrovės
„Gjensidige Baltic“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų
bendrovė „Spinter tyrimai“.