ų
kainą skaičiuoja litais. Taip pat paaiškėjo, jog kainas abejomis
valiutomis parduotuvėse vis dar norėtų matyti du iš trijų tautiečių.
Tokias tendencijas atskleidė prekybos tinklo „IKI“ užsakymu atlikta
visuomenės nuomonės apklausa. Tyrimo metu respondentų buvo teiraujamasi, ar jie pirkdami maisto
prekes vis dar skaičiuoja jų vertę litais. Paaiškėjo, jog kiek daugiau
nei trečdalis tautiečių kainas litais skaičiuoja pirkdamas bet kokią
prekę. Taip pat penktadalis eurus konvertuoja į senąją valiutą pirkdami
brangesnes prekes, o kas dešimtas perskaičiuoja tik galutinę pirkinių
sumą. Apskritai maisto pirkinių vertę litais labiau linkusios skaičiuoti
moterys ir mažesnių miestų bei rajonų gyventojai. Nebeskaičiuojantys
senąją valiuta atsakė kiek mažiau nei trečdalis apklaustųjų. „Maisto produktai – tai vienos dažniausiai perkamų prekių. Visgi
nepaisant šios aplinkybės yra akivaizdu, kad nemaža dalis pirkėjų lito
vis dar neužmiršo. Pagrindinė tokios elgsenos apsiperkant priežastis –
tikslas sekti maistui skiriamas išlaidas ir jas kontroliuoti“, – kalba
prekybos tinklo „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė. Tyrimas taip pat atskleidė, jog net du trečdaliai respondentų norėtų
kainas vis dar matyti abejomis valiutomis, tik kiek daugiau nei
dešimtadalis atsakė, jog kainų nurodymą ir eurais, ir litais vertina
nepalankiai. Apibendrinant apklausos duomenis matyti ir tai, kad iš vis
dar skaičiuojančiųjų pirkinių kainas litais, jei etiketėse nėra
nurodytos abi valiutos – didžioji dauguma konvertuoja valiutą mintyse, o
kas šeštas naudojasi ir pagalbinėmis skaičiavimo priemonėmis. „Manome, jog atėjus šventiniam laikotarpiui ir padaugėjus išlaidų,
kainų lyginimas bus dar aktualesnis. Todėl atsižvelgdami į pirkėjų
poreikius ir lūkesčius planuojame prekių kainas abejomis valiutomis
nurodyti bent iki šių metų pabaigos“, – teigia B. Čaikauskaitė. Prekybos tinklo „IKI“ užsakymu spalio 16–26 dienomis tyrimą atliko
visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrime
dalyvavo 1011 šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Nors besibaigiantys pirmieji metai su euru praėjo gana ramiai, tačiau nemaža dalis Lietuvos gyventojų pirkdami maisto prekes jų
kainą skaičiuoja litais. Taip pat paaiškėjo, jog kainas abejomis
valiutomis parduotuvėse vis dar norėtų matyti du iš trijų tautiečių.
Tokias tendencijas atskleidė prekybos tinklo „IKI“ užsakymu atlikta
visuomenės nuomonės apklausa. Tyrimo metu respondentų buvo teiraujamasi, ar jie pirkdami maisto
prekes vis dar skaičiuoja jų vertę litais. Paaiškėjo, jog kiek daugiau
nei trečdalis tautiečių kainas litais skaičiuoja pirkdamas bet kokią
prekę. Taip pat penktadalis eurus konvertuoja į senąją valiutą pirkdami
brangesnes prekes, o kas dešimtas perskaičiuoja tik galutinę pirkinių
sumą. Apskritai maisto pirkinių vertę litais labiau linkusios skaičiuoti
moterys ir mažesnių miestų bei rajonų gyventojai. Nebeskaičiuojantys
senąją valiuta atsakė kiek mažiau nei trečdalis apklaustųjų. „Maisto produktai – tai vienos dažniausiai perkamų prekių. Visgi
nepaisant šios aplinkybės yra akivaizdu, kad nemaža dalis pirkėjų lito
vis dar neužmiršo. Pagrindinė tokios elgsenos apsiperkant priežastis –
tikslas sekti maistui skiriamas išlaidas ir jas kontroliuoti“, – kalba
prekybos tinklo „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė. Tyrimas taip pat atskleidė, jog net du trečdaliai respondentų norėtų
kainas vis dar matyti abejomis valiutomis, tik kiek daugiau nei
dešimtadalis atsakė, jog kainų nurodymą ir eurais, ir litais vertina
nepalankiai. Apibendrinant apklausos duomenis matyti ir tai, kad iš vis
dar skaičiuojančiųjų pirkinių kainas litais, jei etiketėse nėra
nurodytos abi valiutos – didžioji dauguma konvertuoja valiutą mintyse, o
kas šeštas naudojasi ir pagalbinėmis skaičiavimo priemonėmis. „Manome, jog atėjus šventiniam laikotarpiui ir padaugėjus išlaidų,
kainų lyginimas bus dar aktualesnis. Todėl atsižvelgdami į pirkėjų
poreikius ir lūkesčius planuojame prekių kainas abejomis valiutomis
nurodyti bent iki šių metų pabaigos“, – teigia B. Čaikauskaitė. Prekybos tinklo „IKI“ užsakymu spalio 16–26 dienomis tyrimą atliko
visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrime
dalyvavo 1011 šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Lietuvos pirkėjai lito dar nepamiršo
03
Dec