Vartotojai reiklūs mėsos gaminiams – daugelis jų etiketėse esančią informaciją atidžiai skaito ir pagal tai renkasi, kokį gaminį pirkti. Tai įrodo Žemės ūkio ministerijos užsakymu liepos mėnesį visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas kiekybinis sociologinis visuomenės nuomonės tyrimas, atliktas siekiant nustatyti Lietuvos vartotojų požiūrį į mėsos gaminių techniniu reglamentu nustatytus mėsos gaminių ženklinimo reikalavimus. Tyrimo duomenimis, didžioji dalis apklaustųjų (63 proc.) mėsos gaminius perka 1-2 kartus per savaitę, 20 proc. – 1-2 kartus per mėnesį, o 6 proc. mėsos gaminius perka rečiau nei kartą per mėnesį. Į gaminio etiketę ir joje pateiktą informaciją visada atkreipia dėmesį trečdalis apklaustųjų, didesnė dalis – 42 proc. – tai daro dažnai, o 20 proc. – kartais. Tyrimas atskleidė, kad gaminių etiketėse esančia informacija labiausiai domisi žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, didžioji dalis – moterys. Didžiajai daliai tų, kurie kreipia dėmesį į gaminio etiketę, rūpi kaina bei gaminio rūšis ir sudėtis. Kiek mažiau pirkėjus domina gamintojas bei gaminio pakuotė. Ne mažiau iškalbingas faktas, jog net 84 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę, pirkdami mėsos gaminius visada arba dažnai juos renkasi pagal mėsos gaminio rūšį. 79 proc. iš jų dažniausiai perka aukščiausios rūšies mėsos gaminius, o15 proc. perka pirmos rūšies. Gaminio sudėtis ir jo etiketėje pateikta informacija apie sudedamąsias dalis svarbi 91 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę. 88 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę, teigia, kad jiems yra svarbu gauti informaciją apie gaminio sudėtyje esančių ne mėsos kilmės sudedamųjų dalių, t.y. užpildų ir baltyminių mėsos pakaitalų kilmę ir kiekius. 84 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę apklausos dalyvių nurodė, kad jiems svarbi informacija yra mėsos gaminio rūšis, 68 proc. – apdorojimo būdas, 47 proc. – informacija apie mėsos kilmės sudedamąsias dalis, 41 proc. – ar gaminio sudėtyje yra mechaniškai atskirtos mėsos ar kitos mažesnės maistinės vertės žaliavos, 25 proc. – informacija apie mėsos gaminio maistinę vertę. 2020.09.04 Vartotojai reiklūs mėsos gaminiams – daugelis jų etiketėse esančią informaciją atidžiai skaito ir pagal tai renkasi, kokį gaminį pirkti. Tai įrodo Žemės ūkio ministerijos užsakymu liepos mėnesį visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas kiekybinis sociologinis visuomenės nuomonės tyrimas, atliktas siekiant nustatyti Lietuvos vartotojų požiūrį į mėsos gaminių techniniu reglamentu nustatytus mėsos gaminių ženklinimo reikalavimus. Tyrimo duomenimis, didžioji dalis apklaustųjų (63 proc.) mėsos gaminius perka 1-2 kartus per savaitę, 20 proc. – 1-2 kartus per mėnesį, o 6 proc. mėsos gaminius perka rečiau nei kartą per mėnesį. Į gaminio etiketę ir joje pateiktą informaciją visada atkreipia dėmesį trečdalis apklaustųjų, didesnė dalis – 42 proc. – tai daro dažnai, o 20 proc. – kartais. Tyrimas atskleidė, kad gaminių etiketėse esančia informacija labiausiai domisi žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, didžioji dalis – moterys. Didžiajai daliai tų, kurie kreipia dėmesį į gaminio etiketę, rūpi kaina bei gaminio rūšis ir sudėtis. Kiek mažiau pirkėjus domina gamintojas bei gaminio pakuotė. Ne mažiau iškalbingas faktas, jog net 84 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę, pirkdami mėsos gaminius visada arba dažnai juos renkasi pagal mėsos gaminio rūšį. 79 proc. iš jų dažniausiai perka aukščiausios rūšies mėsos gaminius, o15 proc. perka pirmos rūšies. Gaminio sudėtis ir jo etiketėje pateikta informacija apie sudedamąsias dalis svarbi 91 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę. 88 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę, teigia, kad jiems yra svarbu gauti informaciją apie gaminio sudėtyje esančių ne mėsos kilmės sudedamųjų dalių, t.y. užpildų ir baltyminių mėsos pakaitalų kilmę ir kiekius. 84 proc. kreipiančių dėmesį į gaminio etiketę apklausos dalyvių nurodė, kad jiems svarbi informacija yra mėsos gaminio rūšis, 68 proc. – apdorojimo būdas, 47 proc. – informacija apie mėsos kilmės sudedamąsias dalis, 41 proc. – ar gaminio sudėtyje yra mechaniškai atskirtos mėsos ar kitos mažesnės maistinės vertės žaliavos, 25 proc. – informacija apie mėsos gaminio maistinę vertę.
Tyrimas atskleidė – mėsos gaminių etiketėse esanti informacija vartotojams yra svarbi
04
Rgs