Prekių ar paslaugų internete per pastarąjį pusmetį įsigijo daugiau nei 80 proc. šalies gyventojų, parodė „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi apklausa. Reikšmingai padaugėjo reguliariai internetu apsiperkančių vartotojų – bent kartą per savaitę ar didesniu dažnumu apsiperkančiųjų dalis pasiekė 60 proc. Vidutinė suma, kurią gyventojai skiria interneto pirkiniams, išaugo iki 100 eurų per mėnesį. „Pastaraisiais metais dėl pandemijos apribojimų apsipirkimą internetu išbandė didžioji dalis šalies gyventojų ir jau yra susiformavusi reikšminga vartotojų grupė, kuri internete apsipirkinėja reguliariai. Tai rodo, kad e. prekyba vis didesnei daliai šalies gyventojų tampa įprastu kasdieniu būdu apsipirkti“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius. Kaip rodo tyrimas, 42 proc. visų interneto pirkėjų e. parduotuvėse perka bent kelis kartus per mėnesį, o kone kas penktas gyventojas (18 proc.) tą daro kelis kartus per savaitę ar net kasdien. Šiuo metu internetu dažniau apsiperka 26-45 m. amžiaus aukščiausio išsimokslinimo didmiesčių gyventojai. Pasak D. Trumpicko, palyginti su apklausos rezultatais prieš trejus metus, reguliariai internete apsiperkančiųjų šalies gyventojų skaičius išaugo apie 1,5 karto. Išleidžiamų pinigų suma pirkiniams lietuviškose e. parduotuvėse palyginamuoju laikotarpiu padidėjo nuo 449 mln. iki 1,04 mlrd. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys. Pasibaigus pandemijai pirkėjai įpročių nekeis D. Trumpickas atkreipia dėmesį į nuoseklų e. prekybos populiarėjimą − niekada internetu nepirkusių gyventojų dalis per trejus metus sumažėjo beveik du kartus, nuo 35 iki 18 proc. Taip pat sumažėjo retai į e. parduotuves užsukančių pirkėjų dalis – vos kartą per mėnesį ar rečiau apsiperkančių šalies gyventojų dalis palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nuo 30 iki 15 proc. „Ši statistika parodo ne vien pasikeitusius pirkėjų įpročius, bet ir prie jų sėkmingai prisitaikiusius prekybininkus, kurie gyventojams gali pasiūlyti jų kasdienius poreikius atitinkantį prekių asortimentą, patogius prekių pristatymo ir atsiskaitymo būdus“, − sako „Swedbank“ atstovas. Pasak jo, pastarieji pandemijos metai įtvirtino vartotojų įpročius, o apsipirkimo internete apimtys turėtų didėti ir aprimus pandemijai. 9 iš 10 interneto pirkėjų nurodo, kad jų išlaidos e. parduotuvėse didės arba išliks panašiame lygyje ir panaikinus su pandemija susijusius apribojimus. Interneto pirkiniams išleidžia 40 proc. daugiau Kaip rodo „Swedbank“ apklausos duomenys, šalies gyventojai apsipirkdami internetu vidutiniškai per mėnesį išleidžia apie 100 eurų. Palyginti su 2018 m. apklausos duomenimis, pirkiniams internetu išleidžiama suma padidėjo apie 42 proc. „Labiausiai padaugėjo vartotojų, kurie interneto pirkiniams teigia išleidžiantys daugiau kaip 100 eurų. Pavyzdžiui, iš viso interneto pirkiniams per mėnesį nuo 101 iki 500 eurų išleidžiančių vartotojų dalis šiuo metu sudaro 27 proc. Per trejus metus ši pirkėjų internetu dalis padidėjo 10 proc. punktų“, − komentuoja D. Trumpickas. Tiesa, dažniausiai interneto parduotuvėse išleidžiama suma svyruoja nuo 51 iki 100 eurų per mėnesį − tokias savo išlaidas nurodė 30 proc. šalies gyventojų. 25-50 eurų per mėnesį teigia išleidžiantys 24 proc. gyventojų, rodo tyrimo rezultatai. D. Trumpickas atkreipia dėmesį, kad pandemija ir išaugusios apsipirkimo internete sumos turėjo įtakos ir populiariausiems atsiskaitymo būdams. Prieš trejus metus už pirkinius internete dažniausiai buvo atsiskaitoma tiesioginiu mokėjimu per interneto banką, mokėjimo kortele arba grynaisiais gavus prekes. Šiandien atsiskaitymas grynaisiais yra mažiausiai populiarus, dominuoja atsiskaitymai tiesioginiu mokėjimu ir mokėjimo kortele. „Interneto pirkėjai dažniausiai atsiskaito mokėjimu per interneto banką – šį atsiskaitymo būdą visada ar dažnai naudoja 56 proc. vartotojų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra mokėjimas debeto ar kredito kortele, kurį renkasi 40 proc. šalies gyventojų“, – sako D. Trumpickas. Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1 009 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Šaltinis: elta.lt 2021.04.15 Prekių ar paslaugų internete per pastarąjį pusmetį įsigijo daugiau nei 80 proc. šalies gyventojų, parodė „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi apklausa. Reikšmingai padaugėjo reguliariai internetu apsiperkančių vartotojų – bent kartą per savaitę ar didesniu dažnumu apsiperkančiųjų dalis pasiekė 60 proc. Vidutinė suma, kurią gyventojai skiria interneto pirkiniams, išaugo iki 100 eurų per mėnesį. „Pastaraisiais metais dėl pandemijos apribojimų apsipirkimą internetu išbandė didžioji dalis šalies gyventojų ir jau yra susiformavusi reikšminga vartotojų grupė, kuri internete apsipirkinėja reguliariai. Tai rodo, kad e. prekyba vis didesnei daliai šalies gyventojų tampa įprastu kasdieniu būdu apsipirkti“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius. Kaip rodo tyrimas, 42 proc. visų interneto pirkėjų e. parduotuvėse perka bent kelis kartus per mėnesį, o kone kas penktas gyventojas (18 proc.) tą daro kelis kartus per savaitę ar net kasdien. Šiuo metu internetu dažniau apsiperka 26-45 m. amžiaus aukščiausio išsimokslinimo didmiesčių gyventojai. Pasak D. Trumpicko, palyginti su apklausos rezultatais prieš trejus metus, reguliariai internete apsiperkančiųjų šalies gyventojų skaičius išaugo apie 1,5 karto. Išleidžiamų pinigų suma pirkiniams lietuviškose e. parduotuvėse palyginamuoju laikotarpiu padidėjo nuo 449 mln. iki 1,04 mlrd. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys. Pasibaigus pandemijai pirkėjai įpročių nekeis D. Trumpickas atkreipia dėmesį į nuoseklų e. prekybos populiarėjimą − niekada internetu nepirkusių gyventojų dalis per trejus metus sumažėjo beveik du kartus, nuo 35 iki 18 proc. Taip pat sumažėjo retai į e. parduotuves užsukančių pirkėjų dalis – vos kartą per mėnesį ar rečiau apsiperkančių šalies gyventojų dalis palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nuo 30 iki 15 proc. „Ši statistika parodo ne vien pasikeitusius pirkėjų įpročius, bet ir prie jų sėkmingai prisitaikiusius prekybininkus, kurie gyventojams gali pasiūlyti jų kasdienius poreikius atitinkantį prekių asortimentą, patogius prekių pristatymo ir atsiskaitymo būdus“, − sako „Swedbank“ atstovas. Pasak jo, pastarieji pandemijos metai įtvirtino vartotojų įpročius, o apsipirkimo internete apimtys turėtų didėti ir aprimus pandemijai. 9 iš 10 interneto pirkėjų nurodo, kad jų išlaidos e. parduotuvėse didės arba išliks panašiame lygyje ir panaikinus su pandemija susijusius apribojimus. Interneto pirkiniams išleidžia 40 proc. daugiau Kaip rodo „Swedbank“ apklausos duomenys, šalies gyventojai apsipirkdami internetu vidutiniškai per mėnesį išleidžia apie 100 eurų. Palyginti su 2018 m. apklausos duomenimis, pirkiniams internetu išleidžiama suma padidėjo apie 42 proc. „Labiausiai padaugėjo vartotojų, kurie interneto pirkiniams teigia išleidžiantys daugiau kaip 100 eurų. Pavyzdžiui, iš viso interneto pirkiniams per mėnesį nuo 101 iki 500 eurų išleidžiančių vartotojų dalis šiuo metu sudaro 27 proc. Per trejus metus ši pirkėjų internetu dalis padidėjo 10 proc. punktų“, − komentuoja D. Trumpickas. Tiesa, dažniausiai interneto parduotuvėse išleidžiama suma svyruoja nuo 51 iki 100 eurų per mėnesį − tokias savo išlaidas nurodė 30 proc. šalies gyventojų. 25-50 eurų per mėnesį teigia išleidžiantys 24 proc. gyventojų, rodo tyrimo rezultatai. D. Trumpickas atkreipia dėmesį, kad pandemija ir išaugusios apsipirkimo internete sumos turėjo įtakos ir populiariausiems atsiskaitymo būdams. Prieš trejus metus už pirkinius internete dažniausiai buvo atsiskaitoma tiesioginiu mokėjimu per interneto banką, mokėjimo kortele arba grynaisiais gavus prekes. Šiandien atsiskaitymas grynaisiais yra mažiausiai populiarus, dominuoja atsiskaitymai tiesioginiu mokėjimu ir mokėjimo kortele. „Interneto pirkėjai dažniausiai atsiskaito mokėjimu per interneto banką – šį atsiskaitymo būdą visada ar dažnai naudoja 56 proc. vartotojų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra mokėjimas debeto ar kredito kortele, kurį renkasi 40 proc. šalies gyventojų“, – sako D. Trumpickas. Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1 009 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Šaltinis: elta.lt
„Swedbank“: internetu apsiperka 8 iš 10 lietuvių, per mėnesį išleidžia 100 eurų
15
Bal