2013-07-31 Tik kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) lietuvių gali tiksliai
pasakyti, kiek pinigų turi einamojoje sąskaitoje, kurią naudoja
kasdienėms reikmėms. Dauguma gyventojų turimą sumą žino tik apytiksliai
ir gali ją įvardinti su paklaida. O kas dešimtas (9 proc.) negali net
apytiksliai pasakyti, kiek šiuo metu turi pinigų. Tokius
šalies gyventojų asmeninių finansų įpročius atskleidė „Swedbank“
užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas.
„Ko gero lengviausia tiksliai įvardinti turimą pinigų sumą
yra kartą per mėnesį – gavus atlyginimą. Tačiau vos tik prasideda
išlaidos, jausti savo finansinį pulsą tampa sudėtingiau. Tai galioja ir
gryniesiems, ir elektroniniams pinigams. Apklausos rodo, kad dalis
žmonių vis dar vengia atsiskaitinėti kortele, nes nežino, kiek tiksliai
pinigų joje yra, ir baiminasi pritrūkti lėšų pirkiniui. Abejonių kartais
gali kilti net tiems, kuriems kortelė yra pagrindinis atsiskaitymo
įrankis, nes dalis žmonių turi kelias sąskaitas ir į kortelę perveda tam
tikrą sumą planuotoms išlaidoms.“ – teigia „Swedbank“ Klientų
aptarnavimo departamento direktorė Loreta Lapinskaitė.
Banko duomenimis, populiariausi būdai pasitikrinti
sąskaitos likutį yra elektroninė bankininkystė, bankomatas arba
automatinis likučio pranešimas paskambinus banko telefonu. Per dieną
„Swedbank“ bankomatuose turimą pinigų sumą žmonės pasitikrina beveik 100
tūkst. kartų. Banko telefonu per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 60
tūkst. skambučių dėl sąskaitos likučio. L. Lapinskaitės teigimu,
bankomatus paprastai renkasi žmonės, kurie kortelę dažniau naudoja
pinigų gryninimui, o dažnai atsiskaitantiems svarbu visada žinoti, kiek
pinigų yra sąskaitoje.
Liepos pradžioje „Swedbank“ pristatė naują išmaniosios programėlės funkciją
„Greitasis likutis“, kuri leidžia naudojantis išmaniuoju telefonu
akimirksniu sužinoti, kiek pinigų yra sąskaitoje. Įsijungus programėlę
ir papurčius telefoną, sąskaitos likutis iškart parodomas telefono
ekrane, todėl naujoji funkcija ypač patogi atsiskaitinėjantiems kortele
ir norintiems kontroliuoti savo išlaidas.
„Tyrimas parodė, kad beveik pusei (46 proc.) kortele
atsiskaitinėjančių gyventojų bent kartą yra tekę susidurti su situacija,
kuomet pirkiniui nepakanka kortelėje turimų lėšų. Naudojantis išmaniąja
programėle sąskaitos likutį galima pasitikrinti tiesiog stovint eilėje
parduotuvėje. O jeigu pinigų nepakanka ir žmogus turi kelias sąskaitas,
programėle taip pat galima akimirksniu pervesti pinigų į kortelę. Tiesa,
pervedimams reikia suvesti prisijungimo duomenis, o štai „Greitasis
likutis“ veikia ir neprisijungus prie elektroninės bankininkystės,“ –
komentuoja L. Lapinskaite.
Naujoji funkcija pirmiausiai buvo pristatyta Švedijoje, kur
susilaukė didelio populiarumo. Bankas prognozuoja, kad šis asmeninių
finansų valdymo įrankis turėtų susilaukti klientų dėmesio ir Lietuvoje,
kur vis daugiau gyventojų grynuosius iškeičia į mokėjimo kortelę, o
paprastus mobiliuosius telefonus – į išmaniuosius. Vos per kelias
savaites programėlės naudotojai savo telefonus jau pakratė daugiau nei
30 tūkst. kartų. Vidutiniškai vienas naudotojas šia funkcija pasinaudojo
7 kartus, t.y. statistiškai sąskaitos likutį tikrino kas antrą dieną.
Šiuo metu „Swedbank“ programėlė veikia telefonuose su
„Android“ arba „iOS“ operacinėmis sistemomis. „Greitąjį likutį“
mobiliosios bankininkystės vartotojai gali išbandyti atnaujinę banko
programėlę, o jos dar neturintys šiuo įrankiu galės naudotis nemokamai
atsisiuntę naujausią programėlės versiją iš interneto parduotuvių
„Google play“ ir „AppStore“.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2013 m. gegužės mėnesį. 2013-07-31 Tik kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) lietuvių gali tiksliai
pasakyti, kiek pinigų turi einamojoje sąskaitoje, kurią naudoja
kasdienėms reikmėms. Dauguma gyventojų turimą sumą žino tik apytiksliai
ir gali ją įvardinti su paklaida. O kas dešimtas (9 proc.) negali net
apytiksliai pasakyti, kiek šiuo metu turi pinigų. Tokius
šalies gyventojų asmeninių finansų įpročius atskleidė „Swedbank“
užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas.
„Ko gero lengviausia tiksliai įvardinti turimą pinigų sumą
yra kartą per mėnesį – gavus atlyginimą. Tačiau vos tik prasideda
išlaidos, jausti savo finansinį pulsą tampa sudėtingiau. Tai galioja ir
gryniesiems, ir elektroniniams pinigams. Apklausos rodo, kad dalis
žmonių vis dar vengia atsiskaitinėti kortele, nes nežino, kiek tiksliai
pinigų joje yra, ir baiminasi pritrūkti lėšų pirkiniui. Abejonių kartais
gali kilti net tiems, kuriems kortelė yra pagrindinis atsiskaitymo
įrankis, nes dalis žmonių turi kelias sąskaitas ir į kortelę perveda tam
tikrą sumą planuotoms išlaidoms.“ – teigia „Swedbank“ Klientų
aptarnavimo departamento direktorė Loreta Lapinskaitė.
Banko duomenimis, populiariausi būdai pasitikrinti
sąskaitos likutį yra elektroninė bankininkystė, bankomatas arba
automatinis likučio pranešimas paskambinus banko telefonu. Per dieną
„Swedbank“ bankomatuose turimą pinigų sumą žmonės pasitikrina beveik 100
tūkst. kartų. Banko telefonu per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 60
tūkst. skambučių dėl sąskaitos likučio. L. Lapinskaitės teigimu,
bankomatus paprastai renkasi žmonės, kurie kortelę dažniau naudoja
pinigų gryninimui, o dažnai atsiskaitantiems svarbu visada žinoti, kiek
pinigų yra sąskaitoje.
Liepos pradžioje „Swedbank“ pristatė naują išmaniosios programėlės funkciją
„Greitasis likutis“, kuri leidžia naudojantis išmaniuoju telefonu
akimirksniu sužinoti, kiek pinigų yra sąskaitoje. Įsijungus programėlę
ir papurčius telefoną, sąskaitos likutis iškart parodomas telefono
ekrane, todėl naujoji funkcija ypač patogi atsiskaitinėjantiems kortele
ir norintiems kontroliuoti savo išlaidas.
„Tyrimas parodė, kad beveik pusei (46 proc.) kortele
atsiskaitinėjančių gyventojų bent kartą yra tekę susidurti su situacija,
kuomet pirkiniui nepakanka kortelėje turimų lėšų. Naudojantis išmaniąja
programėle sąskaitos likutį galima pasitikrinti tiesiog stovint eilėje
parduotuvėje. O jeigu pinigų nepakanka ir žmogus turi kelias sąskaitas,
programėle taip pat galima akimirksniu pervesti pinigų į kortelę. Tiesa,
pervedimams reikia suvesti prisijungimo duomenis, o štai „Greitasis
likutis“ veikia ir neprisijungus prie elektroninės bankininkystės,“ –
komentuoja L. Lapinskaite.
Naujoji funkcija pirmiausiai buvo pristatyta Švedijoje, kur
susilaukė didelio populiarumo. Bankas prognozuoja, kad šis asmeninių
finansų valdymo įrankis turėtų susilaukti klientų dėmesio ir Lietuvoje,
kur vis daugiau gyventojų grynuosius iškeičia į mokėjimo kortelę, o
paprastus mobiliuosius telefonus – į išmaniuosius. Vos per kelias
savaites programėlės naudotojai savo telefonus jau pakratė daugiau nei
30 tūkst. kartų. Vidutiniškai vienas naudotojas šia funkcija pasinaudojo
7 kartus, t.y. statistiškai sąskaitos likutį tikrino kas antrą dieną.
Šiuo metu „Swedbank“ programėlė veikia telefonuose su
„Android“ arba „iOS“ operacinėmis sistemomis. „Greitąjį likutį“
mobiliosios bankininkystės vartotojai gali išbandyti atnaujinę banko
programėlę, o jos dar neturintys šiuo įrankiu galės naudotis nemokamai
atsisiuntę naujausią programėlės versiją iš interneto parduotuvių
„Google play“ ir „AppStore“.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2013 m. gegužės mėnesį.