Be kategorijos

Šiemet „Maxima“ pasiruošė virš 12 mln. kiaušinių: gyventojai margins baltus kiaušinius ir iš Ukrainos

2023.04.03

Šiemet lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ planuoja parduoti daugiau nei 12 mln. kiaušinių, iš kurių dalis atkeliavo iš Ukrainos, tuo tarpu pernai parduota virš 10 mln. Tiesa, anot prekybos tinklo atstovų, baltų kiaušinių kasmet, dėl regionuose kylančių iššūkių, rasti tampa vis sunkiau, mat aplink Lietuvą daugiausiai jų surenkama būtent Ukrainoje ir Skandinavijoje. Tuo tarpu rudi ir rusvi kiaušiniai, kuriuos daugiausiai deda mūsų šalyje gyvenančios vištos, taip pat puikiai tinka marginimui.

Šalia įprastų vištų kiaušinių, „Maxima“ taip pat šiemet siūlo įjungti fantaziją ir pamėginti padekoruoti net 2 kg sveriantį Afrikos stručio kiaušinį, o taupantiems laiką, šią savaitę prekybos tinklo meistrai siūlo įsigyti jų numargintus ir šventiniam stalui jau paruoštus kiaušinius.

Taupys, bet pasilepins ir valgys tai, ko paprastai nevalgo

Šiemet gyventojai linkę pasilengvinti velykinę ruošą – jeigu ankstesniais metais daugelis šventiniam stalui vaišes gamino patys, tai šiemet kas antras dalį jau paruoštų patiekalų ketina įsigyti parduotuvėse ar kavinėse, rodo „Maximos“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa. Ji atskleidžia, kad žmonės mažiausiai nusiteikę gaišti laiką virtuvėje desertams bei užkandžiams, beveik pusė apklaustųjų teigia, kad per Velykas ketina pasilepinti ir įsigyti, ko paprastai kasdien nevalgo. Didžioji dalis gyventojų ruošdamiesi šventei ketina sutaupyti, tačiau dėl infliacijos nerimauja nedaugelis.

„Maxima“ užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa atskleidžia, kad kiek mažiau nei pusės gyventojų įpročiai ruošiantis Velykoms išlieka konservatyvūs – 47 proc. apklaustųjų ant Velykų stalo ketina dėti tik savo pagamintus patiekalus, panaši apklaustųjų dalis nurodė, kad kasmet per Velykas valgo tuos pačius, šeimos tradicija tapusius patiekalus, be to, svarbu kad tai būtų tradiciniai lietuviški valgiai.

Tačiau daugiau nei pusė gyventojų šventines tradicijas linkę derinti su naujovėmis bei savo gyvenimo būdu. Parduotuvėse ar kavinėse daugiausiai įsigys konditerijos gaminius (79 proc.), užkandžius (31 proc.), beveik kas ketvirtas apklaustasis šitaip šventinį meniu paįvairins mėsos patiekalais, o maždaug kas penktas – mišrainėmis bei žuvies patiekalais.

Antis – jau ir Velykų stalo pasirinkimas

„Didžioji dalis gyventojų turi nusistovėjusias šeimos tradicijas, kurių paiso, tačiau drauge beveik pusė apklaustųjų teigia, jog šventinį stalą siekia paįvairinti naujais, dar neragautais valgiais, kas antras per Velykas ketina pasilepinti patiekalais, kurių kasdien nevalgo. Į tai atsižvelgdami ir formuojame velykinį asortimentą – kad net ir mažiausiose „Maximose“ gyventojai rastų ne tik būtinųjų įprastų produktų, tokių kaip velykiniu hitu tapusių šviežių agurkų ar tradicinių valgių, bet per šventes galėtų paeksperimentuoti kepdami fazaną ar įsigyti nekasdienių konditerijos gaminių“, – kalba Marius Tilmantas, „Maximos“ Pardavimų departamento direktorius.

Kasmet vis labiau populiarėjantis Velykų stalo patiekalas – antis. Ją šalies gyventojai vis dažniau renkasi Velykoms, tačiau šiemet laukia plačios galimybės išsikepti ir žąsį, putpeles, kukurūzinį viščiuką, kurapką.   Dar ant Velykų stalo mėgstama turėti liežuvio, o štai šaltiena tampa vis mažiau populiari. Pasak M. Tilmanto, paskutinę savaitę prieš Velykas įprastai intensyvėja šviežio maisto pardavimai – mėsos, paukštienos, žuvies, „Maximos“ meistrų pagamintų patiekalų. Jau galima sakyti, kad tradiciškai kasmet itin populiariais patiekalais tampa baltoji mišrainė, virtas liežuvis, tortai.

 

Per Velykas – dėmesys ir veganams

M. Tilmantas atkreipia dėmesį, kad pastaruoju metu sparčiai auga gyventojų susidomėjimas veganiškomis alternatyvomis – prekybos tinklo duomenimis, veganiškų produktų pardavimai per praėjusius metus išaugo beveik 2,5 karto. Veganams tinkančio asortimento įvairovė šventiniu periodu tampa itin aktuali.

„Pernai dar labiau išplėtėme veganiško maisto – ypač mūsų meistrų pagamintų patiekalų, asortimentą. Stengiamės, kad gyventojai, pasirinkę veganišką mitybą, šventėms galėtų sau išsirinkti, pavyzdžiui, tortą – jų dabar turime beveik dešimt. Apklausa rodo, kad kas ketvirtas gyventojas tortus prieš Velykas įsigyja kaip lauktuvę vykdami į svečius. Pirkėjai taip pat gali paragauti ir veganiškos baltosios mišrainės, burokėlių mišrainės, veganiško plovo ar šnicelių. Rūpinamės, kad pasiruošimas šventėms būtų lengvas ir atitiktų kuo platesnio gyventojų rato poreikius“, – pasakoja M. Tilmantas.

Išleis iki 100 eurų

„Maximos“ inicijuotas gyventojų įpročių tyrimas atskleidžia, kad didžioji dalis gyventojų, ruošdamiesi Velykoms, mėgina sutaupyti – perka reikiamus ilgesnio galiojimo produktus iš anksto, jeigu šiems taikomos nuolaidos, trečdalis apklaustųjų nurodo ieškantys pigesnių įprastų produktų alternatyvų. Penktadalis gyventojų sako neketinantys taupyti Velykų šventei – tokių daugiau sostinėje bei kaimo vietovėse.

„Beveik 70 proc. apklaustųjų šventinio stalo patiekalams ketina išleisti iki 100 eurų. Pusė žmonių siekia neviršyti sumos, kurią Velykoms skyrė pernai, o penktadalis nusiteikę išleisti šiek tiek daugiau pinigų. Apklausa parodė, kad ruošdamiesi Velykoms dėl infliacijos nerimauja sąlyginai nedidelė gyventojų dalis – 16 proc., tai leidžia manyti, kad su akcijomis bei iniciatyvomis judame teisingu keliu“, – teigia M. Tilmantas.

Šiemet pirmąją Velykų dieną, sekmadienį, „Maximos“ parduotuvės nedirbs, todėl apsipirkimus prekybos tinklo atstovas ragina suplanuoti ir nepalikti paskutinėms dienoms. Planavimas leidžia ne tik sutaupyti laiko, bet ir pinigų, nes šventiniu laikotarpiu parduotuvėse galima rasti patrauklių kainų pasiūlymų.

Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Šaltinis: ELTA