Be kategorijos

Lietuvos gyventojų nuomonė apie vykdomą alkoholio kontrolės politiką

  2018 metų sausio 1 dienos, kai įsigaliojo nauji prekybos alkoholiu apribojimai, vis netyla šių ribojimų vertinimai įvairiuose formatuose. Diskutuoja ir visuomenė, ir politikai. Kaip gi vertina Lietuvos gyventojai naujus ribojimus, ar pasikeitė jų vertinimai per dvejus metus, nuo 2018 metais atlikto nuomonės tyrimo?   Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento užsakymu, visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2020 metų vasario mėn. pakartojo reprezentatyvų suaugusių Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą. Buvo apklausiami 18-74 metų amžiaus nuolatiniai Lietuvos gyventojai. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad pusė (51 proc.) apklaustų Lietuvos gyventojų teigiamai vertina prekybos alkoholiu laiko sutrumpinimą. Kiek mažiau respondentų (39 proc.) šią naujovę vertina neigiamai. 2018 metais teigiamai vertinusi prekybos laiko ribojimą buvo 48 proc., o neigiamai – 47 proc.   Kiek daugiau nei du trečdaliai (67 proc.) Lietuvos gyventojų teigiamai vertino amžiaus cenzo padidinimą iki 20 metų, nuo kurio leidžiama įsigyti, turėti ir vartoti alkoholį 2018 metais tokių gyventojų buvo 53 proc.   62 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų yra patenkinti dėl visiško alkoholio reklamos uždraudimo nuo 2018 m. (2018 metais tokių gyventojų buvo 57 proc.). 60 proc. apklaustųjų nurodė, kad yra patenkinti alkoholio reklamos uždraudimu internete. 2018 metais 51 proc. gyventojų buvo patenkintas reklamos draudimu internete. Dauguma (73 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad yra patenkinti dėl alkoholio reklamos uždraudimo televizijoje. 2018 metais 61 proc. buvo patenkintas dėl alkoholio reklamos draudimo televizijoje.   Nors jau 2018 metais didžioji Lietuvos gyventojų dalis pritarė prekybos laiko sutrumpinimui, amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų, alkoholio reklamos draudimui, patenkintų šiais draudimais gyventojų skaičius ir toliau augo. Net 14 proc. padidėjo gyventojų dalis, pritarianti amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų, nuo kurio leidžiama įsigyti, turėti ir vartoti alkoholį, 9 proc. padidėjo gyventojų patenkintų alkoholio reklamos uždraudimu internete, 12 proc. padidėjo gyventojų teigiamai vertinančių alkoholio reklamos draudimą televizijoje. Beje, 35 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų teigia, kad sugriežtinus alkoholio prekybos reglamentavimą, jų gyvenamoji aplinka (triukšmas sklindantis iš alkoholio prekybos vietų, kaimynystė, kriminogeninė situacija) pagerėjo (10 proc. – labai pagerėjo, 25 proc. – šiek tiek pagerėjo). 2020.03.13   2018 metų sausio 1 dienos, kai įsigaliojo nauji prekybos alkoholiu apribojimai, vis netyla šių ribojimų vertinimai įvairiuose formatuose. Diskutuoja ir visuomenė, ir politikai. Kaip gi vertina Lietuvos gyventojai naujus ribojimus, ar pasikeitė jų vertinimai per dvejus metus, nuo 2018 metais atlikto nuomonės tyrimo?   Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento užsakymu, visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2020 metų vasario mėn. pakartojo reprezentatyvų suaugusių Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą. Buvo apklausiami 18-74 metų amžiaus nuolatiniai Lietuvos gyventojai. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad pusė (51 proc.) apklaustų Lietuvos gyventojų teigiamai vertina prekybos alkoholiu laiko sutrumpinimą. Kiek mažiau respondentų (39 proc.) šią naujovę vertina neigiamai. 2018 metais teigiamai vertinusi prekybos laiko ribojimą buvo 48 proc., o neigiamai – 47 proc.   Kiek daugiau nei du trečdaliai (67 proc.) Lietuvos gyventojų teigiamai vertino amžiaus cenzo padidinimą iki 20 metų, nuo kurio leidžiama įsigyti, turėti ir vartoti alkoholį 2018 metais tokių gyventojų buvo 53 proc.   62 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų yra patenkinti dėl visiško alkoholio reklamos uždraudimo nuo 2018 m. (2018 metais tokių gyventojų buvo 57 proc.). 60 proc. apklaustųjų nurodė, kad yra patenkinti alkoholio reklamos uždraudimu internete. 2018 metais 51 proc. gyventojų buvo patenkintas reklamos draudimu internete. Dauguma (73 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad yra patenkinti dėl alkoholio reklamos uždraudimo televizijoje. 2018 metais 61 proc. buvo patenkintas dėl alkoholio reklamos draudimo televizijoje.   Nors jau 2018 metais didžioji Lietuvos gyventojų dalis pritarė prekybos laiko sutrumpinimui, amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų, alkoholio reklamos draudimui, patenkintų šiais draudimais gyventojų skaičius ir toliau augo. Net 14 proc. padidėjo gyventojų dalis, pritarianti amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų, nuo kurio leidžiama įsigyti, turėti ir vartoti alkoholį, 9 proc. padidėjo gyventojų patenkintų alkoholio reklamos uždraudimu internete, 12 proc. padidėjo gyventojų teigiamai vertinančių alkoholio reklamos draudimą televizijoje. Beje, 35 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų teigia, kad sugriežtinus alkoholio prekybos reglamentavimą, jų gyvenamoji aplinka (triukšmas sklindantis iš alkoholio prekybos vietų, kaimynystė, kriminogeninė situacija) pagerėjo (10 proc. – labai pagerėjo, 25 proc. – šiek tiek pagerėjo).