Be kategorijos

„Lietuvos draudimas“: kas šeštas vairuotojas nepakantus „klevo lapams“

2015-03-10   Dauguma vairuotojų linkę
drąsiai vertinti kitų eismo dalyvių įgūdžius ar vairavimo kokybę, tačiau
kai kurie žmonės apie kitų sugebėjimus gali kritiškai nuspręsti ir vos
pamatę automobilį. Didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės
„Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad 17 proc. šalies
vairuotojų susierzina vos pamatę klevo lapo ženklu pažymėtus
automobilius. Pasak „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo
konsultantės Eglės Masalskienės, šis susierzinimas yra suprantamas, bet
nenaudingas patiems vairuotojams.  „Pamatę klevo lapo ženklą kai kurie
žmonės iš karto galvoja, kad už vairo sėdintis mažiau patyręs
vairuotojas darys daugiau klaidų, sukels pavojingas avarines situacijas
ar vairuos labai lėtai. Dėl to kai kurie vairuotojai iš karto susierzina
ir nori kuo greičiau aplenkti „šviežiai iškeptą“ eismo naujoką. Tačiau
priimdami tokius staigius sprendimus pikti vairuotojai neretai viršija
greitį, vėliau staigiai ir pavojingai stabdo, sukelia avarines
situacijas – dėl kelių sutaupytų sekundžių jie rizikuoja savo ir kitų
eismo dalyvių saugumu, tad teisti kitus vairuotojus ne visada gali būti
naudinga“, – sakė „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo
konsultantė psichologė Eglė Masalskienė.   Susierzinę – mažiau jautrūs aplinkai Pasak E. Masalskienės, manydami, kad
kiti eismo dalyviai prastai vairuoja, iš karto mažiau jais pasitikime –
taip pamažu kelyje galime prarasti ramybės ir saugumo jausmą.
„Susierzinę mes taip pat mažiau dėmesio kreipiame į savo veiksmus,
galime būti mažiau susikaupę bei jautrūs aplinkai, nepastebėti įvairių
kliūčių ar laiku nesureaguoti į potencialias avarines situacijas“, –
pasakojo E. Masalskienė. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikto
tyrimo duomenys taip pat rodo, kad gyventojai panašiai nepakantūs klevo
lapo ženklą turintiems vairuotojams Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Tačiau rajonų centrų gyventojai yra nepakantesni nei didmiesčių –
pamatęs klevo lapo ženklą ant automobilių susierzina kas penktas (22
proc.) rajono centro vairuotojas.   Pirmas žingsnis – neteisti „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose
valdymo konsultantė vairuotojams pataria rečiau vertinti kitus eismo
dalyvius ir nedaryti išankstinių prielaidų. Kartais iš tiesų klevo lapą
turintys vairuotojai prasčiau vairuoja, bet dėl to nebūtina susierzinti,
nes kitų elgesys nebūtinai sutrukdys mums patiems. „Kitą vertus, būtina suvokti, kad klevo
lapas rodo laikotarpį, o ne įgūdžius, tad ir ką tik pradėjęs vairuoti
žmogus gali būti nepriekaištingas vairuotojas, tad galbūt susierzinti
apskritai nėra dėl ko. Svarbiausia atminti, kad kitiems eismo dalyviams
mes patys galime taip pat dėl kažko nepatikti, bet tai gali būti
impulsyvus ir nepagrįstas jausmas, kurio verta atsisakyti“, – komentavo
„Lietuvos draudimo“ pykčio valdymo konsultantė.   Norite išvengti susierzinimo – nukreipkite mintis Paklausta apie tai, kaip geriausia
pamiršti susierzinimą, E. Masalskienė sakė, kad visuomet padeda minčių
nukreipimas – neverta koncentruotis į negatyvias mintis kelyje. Jei
važiuojate ne vienas, galite užkalbinti šalia sėdintį žmogų ar tiesiog
pamąstyti apie asmeninius gyvenimo planus bei kasdienius darbus.
Nukreiptos mintys padės pamiršti klevo lapo ženklą, o per tą laiką
„šviežiai iškeptas“ vairuotojas jau tikriausiai bus nusukęs. Gyventojų nuomonės tyrimą dėl elgesio
kultūros ir patiriamų neigiamų emocijų vairuojant „Lietuvos draudimo“
užsakymu 2015 m. sausio mėn. atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.
Apklausos metu buvo apklausti 568 vairuotojai visoje Lietuvoje. Siekdama mažinti pykčio lygį šalies
keliuose, didinti saugumą, komfortą ir malonumą vairuoti, pirmaujanti
šalies ne gyvybės draudimo kompanija „Lietuvos draudimas“ įgyvendina
projektą „Nulis pykčio“. Anksčiau atliktas vairuotojų tyrimas parodė,
kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent
kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar
kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio“
projektą palaiko Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija bei
Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Lietuvos draudimas“ yra didžiausia ne
gyvybės draudimo bendrovė, savo paslaugas teikia pusei milijono privačių
ir verslo klientų ir per metus atlygina klientams žalų už beveik 60
mln. eurų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1100 darbuotojų. „Lietuvos
draudimas“ tris kartus iš eilės pelnė „Geriausio darbdavio“
apdovanojimą, taip pat pripažintas geriausiu Vidurio ir Rytų Europos
darbdaviu 2013 metais. 2015-03-10   Dauguma vairuotojų linkę
drąsiai vertinti kitų eismo dalyvių įgūdžius ar vairavimo kokybę, tačiau
kai kurie žmonės apie kitų sugebėjimus gali kritiškai nuspręsti ir vos
pamatę automobilį. Didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės
„Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad 17 proc. šalies
vairuotojų susierzina vos pamatę klevo lapo ženklu pažymėtus
automobilius. Pasak „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo
konsultantės Eglės Masalskienės, šis susierzinimas yra suprantamas, bet
nenaudingas patiems vairuotojams.  „Pamatę klevo lapo ženklą kai kurie
žmonės iš karto galvoja, kad už vairo sėdintis mažiau patyręs
vairuotojas darys daugiau klaidų, sukels pavojingas avarines situacijas
ar vairuos labai lėtai. Dėl to kai kurie vairuotojai iš karto susierzina
ir nori kuo greičiau aplenkti „šviežiai iškeptą“ eismo naujoką. Tačiau
priimdami tokius staigius sprendimus pikti vairuotojai neretai viršija
greitį, vėliau staigiai ir pavojingai stabdo, sukelia avarines
situacijas – dėl kelių sutaupytų sekundžių jie rizikuoja savo ir kitų
eismo dalyvių saugumu, tad teisti kitus vairuotojus ne visada gali būti
naudinga“, – sakė „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo
konsultantė psichologė Eglė Masalskienė.   Susierzinę – mažiau jautrūs aplinkai Pasak E. Masalskienės, manydami, kad
kiti eismo dalyviai prastai vairuoja, iš karto mažiau jais pasitikime –
taip pamažu kelyje galime prarasti ramybės ir saugumo jausmą.
„Susierzinę mes taip pat mažiau dėmesio kreipiame į savo veiksmus,
galime būti mažiau susikaupę bei jautrūs aplinkai, nepastebėti įvairių
kliūčių ar laiku nesureaguoti į potencialias avarines situacijas“, –
pasakojo E. Masalskienė. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikto
tyrimo duomenys taip pat rodo, kad gyventojai panašiai nepakantūs klevo
lapo ženklą turintiems vairuotojams Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Tačiau rajonų centrų gyventojai yra nepakantesni nei didmiesčių –
pamatęs klevo lapo ženklą ant automobilių susierzina kas penktas (22
proc.) rajono centro vairuotojas.   Pirmas žingsnis – neteisti „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose
valdymo konsultantė vairuotojams pataria rečiau vertinti kitus eismo
dalyvius ir nedaryti išankstinių prielaidų. Kartais iš tiesų klevo lapą
turintys vairuotojai prasčiau vairuoja, bet dėl to nebūtina susierzinti,
nes kitų elgesys nebūtinai sutrukdys mums patiems. „Kitą vertus, būtina suvokti, kad klevo
lapas rodo laikotarpį, o ne įgūdžius, tad ir ką tik pradėjęs vairuoti
žmogus gali būti nepriekaištingas vairuotojas, tad galbūt susierzinti
apskritai nėra dėl ko. Svarbiausia atminti, kad kitiems eismo dalyviams
mes patys galime taip pat dėl kažko nepatikti, bet tai gali būti
impulsyvus ir nepagrįstas jausmas, kurio verta atsisakyti“, – komentavo
„Lietuvos draudimo“ pykčio valdymo konsultantė.   Norite išvengti susierzinimo – nukreipkite mintis Paklausta apie tai, kaip geriausia
pamiršti susierzinimą, E. Masalskienė sakė, kad visuomet padeda minčių
nukreipimas – neverta koncentruotis į negatyvias mintis kelyje. Jei
važiuojate ne vienas, galite užkalbinti šalia sėdintį žmogų ar tiesiog
pamąstyti apie asmeninius gyvenimo planus bei kasdienius darbus.
Nukreiptos mintys padės pamiršti klevo lapo ženklą, o per tą laiką
„šviežiai iškeptas“ vairuotojas jau tikriausiai bus nusukęs. Gyventojų nuomonės tyrimą dėl elgesio
kultūros ir patiriamų neigiamų emocijų vairuojant „Lietuvos draudimo“
užsakymu 2015 m. sausio mėn. atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.
Apklausos metu buvo apklausti 568 vairuotojai visoje Lietuvoje. Siekdama mažinti pykčio lygį šalies
keliuose, didinti saugumą, komfortą ir malonumą vairuoti, pirmaujanti
šalies ne gyvybės draudimo kompanija „Lietuvos draudimas“ įgyvendina
projektą „Nulis pykčio“. Anksčiau atliktas vairuotojų tyrimas parodė,
kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent
kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar
kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio“
projektą palaiko Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija bei
Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Lietuvos draudimas“ yra didžiausia ne
gyvybės draudimo bendrovė, savo paslaugas teikia pusei milijono privačių
ir verslo klientų ir per metus atlygina klientams žalų už beveik 60
mln. eurų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1100 darbuotojų. „Lietuvos
draudimas“ tris kartus iš eilės pelnė „Geriausio darbdavio“
apdovanojimą, taip pat pripažintas geriausiu Vidurio ir Rytų Europos
darbdaviu 2013 metais.