Vaizdo turinio platformos, mobiliųjų programėlių paslaugos, naujienų portalų išskirtinis turinys – prenumeruojamų paslaugų įvairovė ir pasiūla nuolat didėja, tačiau vis dar retas lietuvis savo kasdienybėje perka ir naudojasi paslaugomis prenumeratos būdu.
Portalo Aukok.lt užsakymu lapkričio mėn. „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa rodo, kad net 77 proc. lietuvių neprenumeruoja jokių mokamų paslaugų internete. Tyrimo metu apklausti 1005 18-75 metų amžiaus respondentai visoje Lietuvoje. Apklausa atskleidė, kad populiariausia lietuvių prenumeruojama paslauga yra vaizdo turinio platformos, kuriomis naudojasi 13 proc. lietuvių. Tarp prenumeruojamų paslaugų šias platformas dažniau įvardijo didesnių pajamų grupės atstovai ir didmiesčių gyventojai. Prenumeruoti mobiliųjų programėlių ir programinės įrangos paslaugas renkasi 11 proc. apklaustų asmenų, o 3 proc. prenumeruoja mokamą naujienų portalų turinį ir leidinius. Tik 3 proc. Lietuvos gyventojų renkasi periodinį aukojimą labdaros organizacijoms. Aukok.lt vadovės Giedrės Šopaitės-Šilinskienės teigimu, periodiškas aukojimas kol kas nėra dažnas reiškinys: „Nors Aukok.lt portalo aukotojų skaičius ir vidutinė aukojama suma auga, kol kas tik dešimtadalis aukotojų paaukoja tris ir daugiau kartų per metus. Matome, kad svarbu lietuviams pasiūlyti patogius būdus skirti paramą periodiškai ir taip paskatinti aukojimą labdarai įtraukti į kiekvieno mėnesio pirkinių krepšelį“. Vartotojų elgsenos ekspertė Indrė Radavičienė pastebi, kad pasirinkimas aukoti periodiškai susijęs su žmogaus gyvenimo etapu: „Kai kurios pasaulio mokslo studijos teigia, kad žmonės periodiniam aukojimui pritaria labiau jų brandžiame gyvenimo etape, kai turi savų santaupų, daugiau laiko ir motyvacijos padėti kitiems. Periodinis aukojimas populiariausias 61-75 metų amžiaus grupėje, kai net 77 proc. namų ūkių skiria periodinę auką. Šio tipo aukotojų skiriamos piniginės aukos nesiejamos su jų pajamomis, dažnai jos būna labai kuklios, bet sukauptas turtas, noras įprasminti gyvenimą, padėti kitiems suteikia motyvacijos skirti periodinę auką“. Gruodžio pirmosiomis dienomis portalas Aukok.lt pristatė naują periodinio aukojimo sprendimą. Jis suteikia galimybę aukoti didesniam ratui socialinių projektų, suskirstytų į 6-ias kategorijas – vaikams ir šeimai, neįgaliesiems ir sveikatai, seneliams ir skurstantiesiems, emocinei ir krizinei pagalbai, švietimui ir kultūrai, gyvūnams ir gamtai. Pasirinkus periodinį aukojimą vienai iš šių sričių, aukotojo kas mėnesį skiriama suma pasieks vis kitą kategorijoje esantį socialinį projektą. „Tai yra puiki galimybė šiuolaikiniam žmogui, kuris nori daryti gerus darbus nuolat, tačiau negali skirti tam daug laiko. Taip pat tiems, kurie žino, kam – vaikams, seneliams, gyvūnams ir t.t. – norėtų skirti savo paramą, bet pasirinkti konkrečią organizaciją – paramos gavėją tampa iššūkiu. Dabar vieną kartą nustačius periodinį aukojimą, kiekvieną mėnesį paaukojama vis kitai pasirinktoje srityje dirbančiai organizacijai“, – naują aukojimo sprendimą pristato G. Šopaitė-Šilinskienė. Norint tapti periodiniu aukotoju Aukok.lt portale, tereikia turėti kredito ar debeto kortelę, kurioje galimas atsiskaitymas internetu. Nusprendęs nutraukti periodinį paramos teikimą, aukotojas gali tai padaryti pats kas mėnesį gaunamuose pranešimuose. Šaltinis: bns.lt 2020.12.23 Vaizdo turinio platformos, mobiliųjų programėlių paslaugos, naujienų portalų išskirtinis turinys – prenumeruojamų paslaugų įvairovė ir pasiūla nuolat didėja, tačiau vis dar retas lietuvis savo kasdienybėje perka ir naudojasi paslaugomis prenumeratos būdu.
Portalo Aukok.lt užsakymu lapkričio mėn. „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa rodo, kad net 77 proc. lietuvių neprenumeruoja jokių mokamų paslaugų internete. Tyrimo metu apklausti 1005 18-75 metų amžiaus respondentai visoje Lietuvoje. Apklausa atskleidė, kad populiariausia lietuvių prenumeruojama paslauga yra vaizdo turinio platformos, kuriomis naudojasi 13 proc. lietuvių. Tarp prenumeruojamų paslaugų šias platformas dažniau įvardijo didesnių pajamų grupės atstovai ir didmiesčių gyventojai. Prenumeruoti mobiliųjų programėlių ir programinės įrangos paslaugas renkasi 11 proc. apklaustų asmenų, o 3 proc. prenumeruoja mokamą naujienų portalų turinį ir leidinius. Tik 3 proc. Lietuvos gyventojų renkasi periodinį aukojimą labdaros organizacijoms. Aukok.lt vadovės Giedrės Šopaitės-Šilinskienės teigimu, periodiškas aukojimas kol kas nėra dažnas reiškinys: „Nors Aukok.lt portalo aukotojų skaičius ir vidutinė aukojama suma auga, kol kas tik dešimtadalis aukotojų paaukoja tris ir daugiau kartų per metus. Matome, kad svarbu lietuviams pasiūlyti patogius būdus skirti paramą periodiškai ir taip paskatinti aukojimą labdarai įtraukti į kiekvieno mėnesio pirkinių krepšelį“. Vartotojų elgsenos ekspertė Indrė Radavičienė pastebi, kad pasirinkimas aukoti periodiškai susijęs su žmogaus gyvenimo etapu: „Kai kurios pasaulio mokslo studijos teigia, kad žmonės periodiniam aukojimui pritaria labiau jų brandžiame gyvenimo etape, kai turi savų santaupų, daugiau laiko ir motyvacijos padėti kitiems. Periodinis aukojimas populiariausias 61-75 metų amžiaus grupėje, kai net 77 proc. namų ūkių skiria periodinę auką. Šio tipo aukotojų skiriamos piniginės aukos nesiejamos su jų pajamomis, dažnai jos būna labai kuklios, bet sukauptas turtas, noras įprasminti gyvenimą, padėti kitiems suteikia motyvacijos skirti periodinę auką“. Gruodžio pirmosiomis dienomis portalas Aukok.lt pristatė naują periodinio aukojimo sprendimą. Jis suteikia galimybę aukoti didesniam ratui socialinių projektų, suskirstytų į 6-ias kategorijas – vaikams ir šeimai, neįgaliesiems ir sveikatai, seneliams ir skurstantiesiems, emocinei ir krizinei pagalbai, švietimui ir kultūrai, gyvūnams ir gamtai. Pasirinkus periodinį aukojimą vienai iš šių sričių, aukotojo kas mėnesį skiriama suma pasieks vis kitą kategorijoje esantį socialinį projektą. „Tai yra puiki galimybė šiuolaikiniam žmogui, kuris nori daryti gerus darbus nuolat, tačiau negali skirti tam daug laiko. Taip pat tiems, kurie žino, kam – vaikams, seneliams, gyvūnams ir t.t. – norėtų skirti savo paramą, bet pasirinkti konkrečią organizaciją – paramos gavėją tampa iššūkiu. Dabar vieną kartą nustačius periodinį aukojimą, kiekvieną mėnesį paaukojama vis kitai pasirinktoje srityje dirbančiai organizacijai“, – naują aukojimo sprendimą pristato G. Šopaitė-Šilinskienė. Norint tapti periodiniu aukotoju Aukok.lt portale, tereikia turėti kredito ar debeto kortelę, kurioje galimas atsiskaitymas internetu. Nusprendęs nutraukti periodinį paramos teikimą, aukotojas gali tai padaryti pats kas mėnesį gaunamuose pranešimuose. Šaltinis: bns.lt
Kas aštuntas lietuvis prenumeruoja mokamas paslaugas internete
23
Gru