Be kategorijos

Interneto bankininkyste aktyviausiai naudojasi vadovai ir studentai

2014-02-04   Elektroninės bankininkystės įrankiai, leidžiantys nuotoliniu būdu
susitvarkyti kasdienius finansinius reikalus, Lietuvos gyventojams
pamažu tampa įprastu dalyku, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų
nuomonės tyrimas. Asmeninius pavedimus ir mokėjimus už paslaugas
interneto banke atlieka beveik pusė arba 48 proc. šalies gyventojų. Tyrimas atskleidė, kad internetu finansinius reikalus dažnai tvarkantis
gyventojas yra 18-45 metų amžiaus, turintis aukštąjį išsilavinimą,
gaunantis didesnes nei vidutines pajamas ir gyvenantis didmiestyje.
Žvelgiant pagal gyventojų užsiėmimą, aktyvumu interneto bankininkystėje
išsiskiria aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai bei studentai.
Asmeniniams pavedimams ir mokėjimams už paslaugas interneto banką
renkasi 90 proc. apklaustų vadovų bei 71 proc. studentų. Mažiausiai
aktyvūs interneto banko naudotojai kol kas yra pensiją gaunantys
senjorai (16 proc.) ir bedarbiai (29 proc.). „Interneto bankas ir bankų programėlės mobiliesiems įrenginiams
populiarėja, nes keičiasi žmonių poreikiai. Naujosioms technologijoms
pastebimai paprastėjant, jos tampa prieinamos vis didesniam skaičiui
žmonių. Be to, vartotojai yra pragmatiški ir netrunka suprasti, kad
elektroniniai įrankiai padeda sutaupyti laiko bei pinigų. Bankas yra
visur, kur veikia interneto ryšys, todėl į banko specialistus gyventojai
vis rečiau kreipiasi dėl pavedimo ar norėdami sumokėti mokesčius. Banko
padalinys tampa visų pirma finansinių konsultacijų vieta“, – sako
„Swedbank“ Elektroninių kanalų departamento direktorė Lina Žemaitytė. „Swedbank“ atstovė taip pat pabrėžia, kad interneto banko naudotojų
daugėja ir tarp vyresnio amžiaus gyventojų. Pastebima tendencija, kad
senjorai, padedami banko specialistų, sėkmingai perpranta visas
pagrindines operacijas – kaip pasitikrinti sąskaitos likutį, atlikti
pavedimą ar apmokėti sąskaitą. Pasak Linos Žemaitytės, per mėnesį
supaprastinta „Swedbank“ interneto banko aplinka senjorams aplankoma
beveik 26 tūkst. kartų. Senjorai, kurie namuose neturi prieigos prie
interneto, elektronine bankinkyste naudojasi ne tik banko padaliniuose,
bet ir viešosiose bibliotekose. „Swedbank“ skaičiavimais, 97 proc. visų mokėjimų šiuo metu yra atliekama
elektroniniais įrankiais, ir tik likusi nežymi dalis – grynaisiais
banko padalinyje. Gyventojai jau įgudo internetu ne tik atlikti
mokėjimus, bet ir sudaryti paslaugų sutartis. „Anksčiau absoliuti
dauguma interneto banke sudaromų sutarčių būdavo susiję su
elektroniniais mokėjimais – tiesioginiu debetu, periodiniais pavedimais.
Pastaruoju metu pastebime, kad populiarėja ir sudėtingesnės paslaugos,
dėl kurių gyventojai anksčiau eidavo į banko padalinį – indėliai,
mokėjimo kortelių užsakymas, turto ar automobilio draudimas.
Statistiškai 1 iš 5 banko paslaugų yra įsigyjama internetu“, – teigia L.
Žemaitytė. Per 2013 m. „Swedbank“ interneto banke atlikta beveik penktadaliu
daugiau pavedimų nei prieš metus, 16 proc. išaugo atsiskaitymai už
pirkinius internetu. Elektroniniu būdu sudarytų sutarčių skaičius 2013
m. gruodį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo
26 proc. Taip pat per praėjusius metus išaugo periodinių pavedimų ir
tiesioginio debeto nuskaitymų apimtys. Lietuvos gyventojų nuomonės dėl naudojimosi interneto bankininkyste
tyrimą „Swedbank“ užsakymu praėjusių metų lapkričio mėnesį atliko
bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 18–75 metų
amžiaus Lietuvos gyventojai. 2014-02-04   Elektroninės bankininkystės įrankiai, leidžiantys nuotoliniu būdu
susitvarkyti kasdienius finansinius reikalus, Lietuvos gyventojams
pamažu tampa įprastu dalyku, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų
nuomonės tyrimas. Asmeninius pavedimus ir mokėjimus už paslaugas
interneto banke atlieka beveik pusė arba 48 proc. šalies gyventojų. Tyrimas atskleidė, kad internetu finansinius reikalus dažnai tvarkantis
gyventojas yra 18-45 metų amžiaus, turintis aukštąjį išsilavinimą,
gaunantis didesnes nei vidutines pajamas ir gyvenantis didmiestyje.
Žvelgiant pagal gyventojų užsiėmimą, aktyvumu interneto bankininkystėje
išsiskiria aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai bei studentai.
Asmeniniams pavedimams ir mokėjimams už paslaugas interneto banką
renkasi 90 proc. apklaustų vadovų bei 71 proc. studentų. Mažiausiai
aktyvūs interneto banko naudotojai kol kas yra pensiją gaunantys
senjorai (16 proc.) ir bedarbiai (29 proc.). „Interneto bankas ir bankų programėlės mobiliesiems įrenginiams
populiarėja, nes keičiasi žmonių poreikiai. Naujosioms technologijoms
pastebimai paprastėjant, jos tampa prieinamos vis didesniam skaičiui
žmonių. Be to, vartotojai yra pragmatiški ir netrunka suprasti, kad
elektroniniai įrankiai padeda sutaupyti laiko bei pinigų. Bankas yra
visur, kur veikia interneto ryšys, todėl į banko specialistus gyventojai
vis rečiau kreipiasi dėl pavedimo ar norėdami sumokėti mokesčius. Banko
padalinys tampa visų pirma finansinių konsultacijų vieta“, – sako
„Swedbank“ Elektroninių kanalų departamento direktorė Lina Žemaitytė. „Swedbank“ atstovė taip pat pabrėžia, kad interneto banko naudotojų
daugėja ir tarp vyresnio amžiaus gyventojų. Pastebima tendencija, kad
senjorai, padedami banko specialistų, sėkmingai perpranta visas
pagrindines operacijas – kaip pasitikrinti sąskaitos likutį, atlikti
pavedimą ar apmokėti sąskaitą. Pasak Linos Žemaitytės, per mėnesį
supaprastinta „Swedbank“ interneto banko aplinka senjorams aplankoma
beveik 26 tūkst. kartų. Senjorai, kurie namuose neturi prieigos prie
interneto, elektronine bankinkyste naudojasi ne tik banko padaliniuose,
bet ir viešosiose bibliotekose. „Swedbank“ skaičiavimais, 97 proc. visų mokėjimų šiuo metu yra atliekama
elektroniniais įrankiais, ir tik likusi nežymi dalis – grynaisiais
banko padalinyje. Gyventojai jau įgudo internetu ne tik atlikti
mokėjimus, bet ir sudaryti paslaugų sutartis. „Anksčiau absoliuti
dauguma interneto banke sudaromų sutarčių būdavo susiję su
elektroniniais mokėjimais – tiesioginiu debetu, periodiniais pavedimais.
Pastaruoju metu pastebime, kad populiarėja ir sudėtingesnės paslaugos,
dėl kurių gyventojai anksčiau eidavo į banko padalinį – indėliai,
mokėjimo kortelių užsakymas, turto ar automobilio draudimas.
Statistiškai 1 iš 5 banko paslaugų yra įsigyjama internetu“, – teigia L.
Žemaitytė. Per 2013 m. „Swedbank“ interneto banke atlikta beveik penktadaliu
daugiau pavedimų nei prieš metus, 16 proc. išaugo atsiskaitymai už
pirkinius internetu. Elektroniniu būdu sudarytų sutarčių skaičius 2013
m. gruodį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo
26 proc. Taip pat per praėjusius metus išaugo periodinių pavedimų ir
tiesioginio debeto nuskaitymų apimtys. Lietuvos gyventojų nuomonės dėl naudojimosi interneto bankininkyste
tyrimą „Swedbank“ užsakymu praėjusių metų lapkričio mėnesį atliko
bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 18–75 metų
amžiaus Lietuvos gyventojai.