Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu 2009 m. gruodžio mėn. atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų bei įmonių, besinaudojančių pašto ir pasiuntinių paslaugomis, apklausos rezultatai parodė, kad 2009 metais Lietuvos įmonės pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugomis naudojosi beveik 2 kartus dažniau nei Lietuvos gyventojai. Lietuvos įmonių, besinaudojančių pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugomis, apklausa RRT užsakymu atlikta pirmą kartą. Gyventojai Lietuvos pašto korespondencijos pristatymo kokybę įvertino teigiamai: 94 proc. respondentų sutiko, jog korespondencija nedingsta, pristatoma nesugadinta ir laiku. Apie siuntinių pristatymą taip mano 64–66 proc. apklaustų Lietuvos pašto paslaugų vartotojų. 70–76 proc. gyventojų teigiamai vertina ir kitų pašto bei pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių korespondencijos (58–63 proc. – siuntinių) pristatymo kokybę. Taip pat ir didžioji dalis įmonių (90–92 proc.) nurodė, kad yra patenkintos Lietuvos pašto korespondencijos pristatymo kokybe, 52–53 proc. įmonių taip įvertino ir siuntinių pristatymą. 75–81 proc. įmonių buvo patenkintos ir kitų pašto bei pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių paslaugų kokybe. 62 proc. Lietuvos gyventojų ir tiek pat įmonių Lietuvos pašto korespondencijos siuntimo kainą dažniausiai vertina kaip vidutinišką, 26 proc. gyventojų manymu, ji aukšta, 13 proc. – žema; siuntinių siuntimo kaina dažniau vertinama kaip aukšta (29 proc.) nei kaip žema (5 proc.). Kiek brangesnėmis laikomos privačių pašto ir pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių paslaugų kainos. Dauguma respondentų (74 proc.) patvirtino, jog jiems yra svarbu, kad pašto korespondencija būtų pristatoma kasdien. Kasdieninio siuntinių pristatymo pageidautų 64 proc. vartotojų. Dar daugiau jų (83 proc.) nurodė, jog yra svarbu, kad pašto siuntos būtų pristatomos į namus. Atstumas iki Lietuvos pašto paslaugų teikimo vietų (pašto skyrių, mobiliųjų paštų sustojimo vietų, surenkamųjų laiškų dėžučių) yra vertinamas kaip artimas 54 proc., kaip tinkamas – 31–35 proc. apklaustųjų. 70 proc. respondentų, besinaudojančių Lietuvos pašto paslaugomis, teigė, jog jiems pašto skyrių darbo laikas yra patogus. 17 proc. išreiškė priešingą nuomonę – jie pageidautų ilgesnio darbo laiko tiek savaitgaliais (49 proc.), tiek darbo dienomis (48 proc.). 2009 m. pašto ir pasiuntinių paslaugomis naudojosi 53 proc. Lietuvos gyventojų ir 90 proc. įmonių. Dažniausiai buvo naudojamasi Lietuvos pašto paslaugomis – tokį atsakymą pateikė 88 proc. įmonių ir 94 proc. gyventojų. Iš privačių pašto ir pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių įmonės dažniausiai naudojosi „DPD Lietuva“ (12 proc.), DHL (9 proc.), „Vilpostus“ (8 proc.), „Skubios siuntos“ (8 proc.) bei TNT (7 proc.) paslaugomis. Tarp privačių asmenų taip pat populiariausia „DPD Lietuva“ (7 proc.) ir DHL (4 proc)., po 3 proc. atiteko „Lex System GmbH”, „Skubios siuntos“ ir „Greitasis kurjeris“. Gauti duomenys rodo, kad pašto korespondencijai siųsti dažniau pasirenkamas Lietuvos paštas, siuntiniams – kiti pašto ir pasiuntinių paslaugų teikėjai. Reprezentatyvioje apklausoje dalyvavo 1 006 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus ir 400 Lietuvoje veikiančių įmonių/įstaigų. Apklausą atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2009 metų gruodžio 2–15 dienomis. Tyrimo rezultatų paklaidos: gyventojų tyrimo 3,1 proc., įmonių – 5 proc. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu 2009 m. gruodžio mėn. atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų bei įmonių, besinaudojančių pašto ir pasiuntinių paslaugomis, apklausos rezultatai parodė, kad 2009 metais Lietuvos įmonės pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugomis naudojosi beveik 2 kartus dažniau nei Lietuvos gyventojai. Lietuvos įmonių, besinaudojančių pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugomis, apklausa RRT užsakymu atlikta pirmą kartą. Gyventojai Lietuvos pašto korespondencijos pristatymo kokybę įvertino teigiamai: 94 proc. respondentų sutiko, jog korespondencija nedingsta, pristatoma nesugadinta ir laiku. Apie siuntinių pristatymą taip mano 64–66 proc. apklaustų Lietuvos pašto paslaugų vartotojų. 70–76 proc. gyventojų teigiamai vertina ir kitų pašto bei pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių korespondencijos (58–63 proc. – siuntinių) pristatymo kokybę. Taip pat ir didžioji dalis įmonių (90–92 proc.) nurodė, kad yra patenkintos Lietuvos pašto korespondencijos pristatymo kokybe, 52–53 proc. įmonių taip įvertino ir siuntinių pristatymą. 75–81 proc. įmonių buvo patenkintos ir kitų pašto bei pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių paslaugų kokybe. 62 proc. Lietuvos gyventojų ir tiek pat įmonių Lietuvos pašto korespondencijos siuntimo kainą dažniausiai vertina kaip vidutinišką, 26 proc. gyventojų manymu, ji aukšta, 13 proc. – žema; siuntinių siuntimo kaina dažniau vertinama kaip aukšta (29 proc.) nei kaip žema (5 proc.). Kiek brangesnėmis laikomos privačių pašto ir pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių paslaugų kainos. Dauguma respondentų (74 proc.) patvirtino, jog jiems yra svarbu, kad pašto korespondencija būtų pristatoma kasdien. Kasdieninio siuntinių pristatymo pageidautų 64 proc. vartotojų. Dar daugiau jų (83 proc.) nurodė, jog yra svarbu, kad pašto siuntos būtų pristatomos į namus. Atstumas iki Lietuvos pašto paslaugų teikimo vietų (pašto skyrių, mobiliųjų paštų sustojimo vietų, surenkamųjų laiškų dėžučių) yra vertinamas kaip artimas 54 proc., kaip tinkamas – 31–35 proc. apklaustųjų. 70 proc. respondentų, besinaudojančių Lietuvos pašto paslaugomis, teigė, jog jiems pašto skyrių darbo laikas yra patogus. 17 proc. išreiškė priešingą nuomonę – jie pageidautų ilgesnio darbo laiko tiek savaitgaliais (49 proc.), tiek darbo dienomis (48 proc.). 2009 m. pašto ir pasiuntinių paslaugomis naudojosi 53 proc. Lietuvos gyventojų ir 90 proc. įmonių. Dažniausiai buvo naudojamasi Lietuvos pašto paslaugomis – tokį atsakymą pateikė 88 proc. įmonių ir 94 proc. gyventojų. Iš privačių pašto ir pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių įmonės dažniausiai naudojosi „DPD Lietuva“ (12 proc.), DHL (9 proc.), „Vilpostus“ (8 proc.), „Skubios siuntos“ (8 proc.) bei TNT (7 proc.) paslaugomis. Tarp privačių asmenų taip pat populiariausia „DPD Lietuva“ (7 proc.) ir DHL (4 proc)., po 3 proc. atiteko „Lex System GmbH”, „Skubios siuntos“ ir „Greitasis kurjeris“. Gauti duomenys rodo, kad pašto korespondencijai siųsti dažniau pasirenkamas Lietuvos paštas, siuntiniams – kiti pašto ir pasiuntinių paslaugų teikėjai. Reprezentatyvioje apklausoje dalyvavo 1 006 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus ir 400 Lietuvoje veikiančių įmonių/įstaigų. Apklausą atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2009 metų gruodžio 2–15 dienomis. Tyrimo rezultatų paklaidos: gyventojų tyrimo 3,1 proc., įmonių – 5 proc.
Gyventojai patenkinti pašto paslaugomis
15
Sau