Neseniai atliktas reprezentatyvus visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad šiuo metu 62 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog jų privatumas vaistinėse yra užtikrinamas. Palyginti, 2016-aisiais analogiškoje apklausoje taip manančių gyventojų buvo 55 proc. Pasak farmacininkų, tai – teigiamas pokytis, rodantis, kad žmonės labiau supranta, kiek svarbi yra vaistinėje teikiamų konsultacijų atmosfera. „Spinter Research“ tyrimas buvo atliktas pagrindinio šalies vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ užsakymu. Rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais atlikta apklausa rodo, kad 62 proc. apklaustųjų mano, jog vaistinėje užtikrinamas jų privatumas. „Sveikata ir sveikatingumas – labai asmeniškos temos, kurias norisi aptarti tik su profesionalu. Ypač mažuose miesteliuose mūsų klientai jaučiasi nepatogiai, jeigu jų klausimus išgirsta šalia esantys žmonės. Kartu su vaistininkais ieškome priemonių, kurios padėtų užtikrinti kuo didesnį klientų privatumą, todėl džiaugiamės stebėdami gerėjančią situaciją“, – pažymi vaistinių tinklo valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė. Anot jos, darbas šioje srityje vyksta nuolat – su komanda ieškoma vis naujų priemonių, kurios padėtų užtikrinti privatumą konsultuojantis vaistinėje. „Užtikrinamas klientų privatumas yra vienas iš mūsų veiklos prioritetų, tam dėmesio skiriame kasdien. Keletą metų vykdome 100 proc. profesionalo kampaniją, kurios metu mūsų vaistininkai kas mėnesį stiprina tam tikros srities savo žinias – tai tik vienas iš žingsnių, kurie padeda mums tobulėti. Daug dėmesio skiriame klientų aptarnavimui, su vaistininkais aptariame įvairias situacijas, diskutuojame, kaip jose tinkamiausiai pasielgti. Savo darbe siekiame vadovautis šiomis vertybėmis – profesionalumas, komandinis darbas, paprastumas, pagarba, aistra laimėti. Asmeniškai manau, kad šios vertybės labai svarbios ir aptarnaujant klientus“, – pabrėžia I. Damulienė. Aukštesnė konsultacijų vaistinėje kokybė Jelena Deksnienė, „Eurovaistinės“ Vilniaus regiono vadovė, pasakoja, kad vaistinė yra specifinė vieta, į kurią klientai ateina, turėdami tam tikrų problemų. „Kartais šios problemos – intymios, asmeniškos, ir žmogui visai nesinori, kad apie jas girdėtų visi aplink esantys. Jei taip nutinka, žmogus nejaukiai jaučiasi, pagaliau, ir pačiam farmacininkui sunkiau dirbti, jis negali nuodugniai pakonsultuoti kliento. Tokios situacijos turi neigiamos įtakos aptarnavimo kokybei vaistinėje. Tačiau šioje srityje pasiekėme didelių pokyčių – jau ir prieš karantiną įvedėme juostas „Laukite čia“, ir žmonės ėmė pratintis prie prašomo atstumo. Didesniuose miestuose šie pokyčiai prigijo greičiau, mažesniuose – lėčiau, o dabar, dar ir prisidėjus pandemijos iššūkiams, matome, kad atstumų vaistinėje tikrai paisoma“, – pasakoja J. Deksnienė. Panašiomis įžvalgomis dalijasi ir I. Damulienė, vaistinių tinklo valdybos pirmininkė. Pasak jos, kai vaistinėse atsirado lipdukai „Laukite čia“, apie juos tekdavo nuolat prisiminti ir patiems vaistininkams, ir priminti klientams. „Dabar matome, kad situacija yra stipriai pasikeitusi. Tiek vaistininkai mandagiai paprašo laikytis atstumo, kad galėtų pakonsultuoti klientus, tiek ir patys klientai laikosi atokiau“, – priduria I. Damulienė. Pasak J. Deksnienės, šie pokyčiai, susiję su asmens privatumo paisymu vaistinėje, smarkiai pagerina farmacininko darbo kokybę, kadangi jis gali išsamiai pakonsultuoti klientą. Pandemija lėmė ryškius pokyčius Patys vaistinėse dirbantys farmacininkai teigia, kad ryškiausius klientų elgesio pokyčius nulėmė pandemija ir būtinybė laikytis saugaus atstumo. 56 proc. vidinėje „Eurovaistinės“ apklausoje dalyvavusių vaistininkų sako, kad atstumas tarp klientų eilėje dar labiau užtikrina aptarnavimo privatumą. Dauguma vaistininkų patvirtino, kad jiems labai svarbu užtikrinti klientų privatumą vaistinėje, šiam teiginiui pritarė 94 proc. apklausoje dalyvavusių vaistininkų. Taip pat farmacininkai pastebi, kad patys klientai šiandien dažniau drąsiau konsultuojasi net ir iki tol laikytomis „nepatogiomis“ temomis. „Eurovaistinės“ vaistininkai klientus konsultuoja ir telefonu. Taip pat didžiosiose vaistinėse yra įrengti kraujospūdžio matavimo ir mamos bei vaiko kambariai, kur užeina tik vienas žmogus ir vaistininkas jam gali pamatuoti kraujospūdį, pakonsultuoti. 2020.10.23 Neseniai atliktas reprezentatyvus visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad šiuo metu 62 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog jų privatumas vaistinėse yra užtikrinamas. Palyginti, 2016-aisiais analogiškoje apklausoje taip manančių gyventojų buvo 55 proc. Pasak farmacininkų, tai – teigiamas pokytis, rodantis, kad žmonės labiau supranta, kiek svarbi yra vaistinėje teikiamų konsultacijų atmosfera. „Spinter Research“ tyrimas buvo atliktas pagrindinio šalies vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ užsakymu. Rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais atlikta apklausa rodo, kad 62 proc. apklaustųjų mano, jog vaistinėje užtikrinamas jų privatumas. „Sveikata ir sveikatingumas – labai asmeniškos temos, kurias norisi aptarti tik su profesionalu. Ypač mažuose miesteliuose mūsų klientai jaučiasi nepatogiai, jeigu jų klausimus išgirsta šalia esantys žmonės. Kartu su vaistininkais ieškome priemonių, kurios padėtų užtikrinti kuo didesnį klientų privatumą, todėl džiaugiamės stebėdami gerėjančią situaciją“, – pažymi vaistinių tinklo valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė. Anot jos, darbas šioje srityje vyksta nuolat – su komanda ieškoma vis naujų priemonių, kurios padėtų užtikrinti privatumą konsultuojantis vaistinėje. „Užtikrinamas klientų privatumas yra vienas iš mūsų veiklos prioritetų, tam dėmesio skiriame kasdien. Keletą metų vykdome 100 proc. profesionalo kampaniją, kurios metu mūsų vaistininkai kas mėnesį stiprina tam tikros srities savo žinias – tai tik vienas iš žingsnių, kurie padeda mums tobulėti. Daug dėmesio skiriame klientų aptarnavimui, su vaistininkais aptariame įvairias situacijas, diskutuojame, kaip jose tinkamiausiai pasielgti. Savo darbe siekiame vadovautis šiomis vertybėmis – profesionalumas, komandinis darbas, paprastumas, pagarba, aistra laimėti. Asmeniškai manau, kad šios vertybės labai svarbios ir aptarnaujant klientus“, – pabrėžia I. Damulienė. Aukštesnė konsultacijų vaistinėje kokybė Jelena Deksnienė, „Eurovaistinės“ Vilniaus regiono vadovė, pasakoja, kad vaistinė yra specifinė vieta, į kurią klientai ateina, turėdami tam tikrų problemų. „Kartais šios problemos – intymios, asmeniškos, ir žmogui visai nesinori, kad apie jas girdėtų visi aplink esantys. Jei taip nutinka, žmogus nejaukiai jaučiasi, pagaliau, ir pačiam farmacininkui sunkiau dirbti, jis negali nuodugniai pakonsultuoti kliento. Tokios situacijos turi neigiamos įtakos aptarnavimo kokybei vaistinėje. Tačiau šioje srityje pasiekėme didelių pokyčių – jau ir prieš karantiną įvedėme juostas „Laukite čia“, ir žmonės ėmė pratintis prie prašomo atstumo. Didesniuose miestuose šie pokyčiai prigijo greičiau, mažesniuose – lėčiau, o dabar, dar ir prisidėjus pandemijos iššūkiams, matome, kad atstumų vaistinėje tikrai paisoma“, – pasakoja J. Deksnienė. Panašiomis įžvalgomis dalijasi ir I. Damulienė, vaistinių tinklo valdybos pirmininkė. Pasak jos, kai vaistinėse atsirado lipdukai „Laukite čia“, apie juos tekdavo nuolat prisiminti ir patiems vaistininkams, ir priminti klientams. „Dabar matome, kad situacija yra stipriai pasikeitusi. Tiek vaistininkai mandagiai paprašo laikytis atstumo, kad galėtų pakonsultuoti klientus, tiek ir patys klientai laikosi atokiau“, – priduria I. Damulienė. Pasak J. Deksnienės, šie pokyčiai, susiję su asmens privatumo paisymu vaistinėje, smarkiai pagerina farmacininko darbo kokybę, kadangi jis gali išsamiai pakonsultuoti klientą. Pandemija lėmė ryškius pokyčius Patys vaistinėse dirbantys farmacininkai teigia, kad ryškiausius klientų elgesio pokyčius nulėmė pandemija ir būtinybė laikytis saugaus atstumo. 56 proc. vidinėje „Eurovaistinės“ apklausoje dalyvavusių vaistininkų sako, kad atstumas tarp klientų eilėje dar labiau užtikrina aptarnavimo privatumą. Dauguma vaistininkų patvirtino, kad jiems labai svarbu užtikrinti klientų privatumą vaistinėje, šiam teiginiui pritarė 94 proc. apklausoje dalyvavusių vaistininkų. Taip pat farmacininkai pastebi, kad patys klientai šiandien dažniau drąsiau konsultuojasi net ir iki tol laikytomis „nepatogiomis“ temomis. „Eurovaistinės“ vaistininkai klientus konsultuoja ir telefonu. Taip pat didžiosiose vaistinėse yra įrengti kraujospūdžio matavimo ir mamos bei vaiko kambariai, kur užeina tik vienas žmogus ir vaistininkas jam gali pamatuoti kraujospūdį, pakonsultuoti.
„Eurovaistinė“ ištyrė privatumo vaistinėse poreikį
23
Spa