Lanksčios būsto paskolos sąlygos gyventojams ne mažiau svarbios nei patraukli palūkanų norma, rodo „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa. Maždaug kas antram šalies gyventojui, turinčiam būsto paskolą, svarbi galimybė internetu valdyti paskolos sutartį, keisti paskolos mėnesio įmokos datą ir paskolos įmokas savarankiškai sumokėti anksčiau termino. Be to, vis didesnė dalis gyventojų renkasi galimybę sutvarkyti būsto paskolos formalumus neišėjus iš namų. „Būstui besiskolinantiems gyventojams dažnai tuo pačiu metu tenka spręsti ne tik su paskola susijusius klausimus − laiko reikalauja įsirengimo bei interjero, persikėlimo į naują būstą klausimai, neretai dairomasi pirkėjo senajam būstui. Todėl klientai, ieškodami būsto finansavimo sprendimo, vertina patogumą ir galimybę paskolos reikalus tvarkyti savarankiškai. Pavyzdžiui, pasiūlius galimybę būsto sutartis pasirašyti naudojantis kvalifikuotu „Smart-ID“, nuotoliniu būdu tai atliekančių klientų dalis paskutinį praėjusių metų ketvirtį išaugo iki kone 90 proc.“, – sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas. Remiantis apklausos rezultatais, palūkanų dydis išlieka svarbiausias kriterijus renkantis būsto paskolą − jį kaip reikšmingą įvardijo 52 proc. respondentų. Šiek tiek mažiau (48 proc.) respondentų teikia reikšmę būsto paskolos sutarties sąlygų lankstumui ir galimybei ją valdyti nuotoliniu būdu. „Swedbank“ duomenys rodo, kad su būsto paskolos sąlygomis susijusius keitimus klientams prireikia atlikti vidutiniškai kartą per kelerius metus. Dažniausiai tai yra išankstinis paskolos dalių mokėjimas. „Kaip rodo tyrimas, 34 proc. gyventojų pažymi kompetentingos konsultacijos ir patarimo svarbą. Pagal šį aspektą išsiskiria pirmojo būsto pirkėjai, tai yra, 26-35 m. amžiaus grupės respondentai“, − komentuoja „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas. Pasak P. Ladziato, natūralu, kad šios amžiaus grupės gyventojams kyla klausimų ir jiems reikalinga konsultacija. Dažniausiai jiems būsto įsigijimas pasirašant būsto paskolos sutartį yra pirmasis rimtas finansinis įsipareigojimas. Tad šioje amžiaus grupėje daugiau nei 40 proc. apklaustųjų teikia reikšmę gerai konsultacijai rūpimais būsto įsigijimo ir finansavimo klausimais. Galimybę greitai ir patogiu būdu kreiptis dėl banko paskolos būstui ir ją gauti nuotoliniu būdu svarbiu kriterijumi apklausoje įvardija 23 proc. gyventojų, rodo tyrimo rezultatai. Šis kriterijus taip pat pastebimai svarbesnis jauniausio 18-25 m. amžiaus respondentų grupei – virš 30 proc. jų mano, kad tai jiems svarbu renkantis būsto finansavimo sprendimą. Reprezentatyvų gyventojų tyrimą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo rezultatai reprezentuoja 1007 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus. 2020.01.13 Lanksčios būsto paskolos sąlygos gyventojams ne mažiau svarbios nei patraukli palūkanų norma, rodo „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa. Maždaug kas antram šalies gyventojui, turinčiam būsto paskolą, svarbi galimybė internetu valdyti paskolos sutartį, keisti paskolos mėnesio įmokos datą ir paskolos įmokas savarankiškai sumokėti anksčiau termino. Be to, vis didesnė dalis gyventojų renkasi galimybę sutvarkyti būsto paskolos formalumus neišėjus iš namų. „Būstui besiskolinantiems gyventojams dažnai tuo pačiu metu tenka spręsti ne tik su paskola susijusius klausimus − laiko reikalauja įsirengimo bei interjero, persikėlimo į naują būstą klausimai, neretai dairomasi pirkėjo senajam būstui. Todėl klientai, ieškodami būsto finansavimo sprendimo, vertina patogumą ir galimybę paskolos reikalus tvarkyti savarankiškai. Pavyzdžiui, pasiūlius galimybę būsto sutartis pasirašyti naudojantis kvalifikuotu „Smart-ID“, nuotoliniu būdu tai atliekančių klientų dalis paskutinį praėjusių metų ketvirtį išaugo iki kone 90 proc.“, – sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas. Remiantis apklausos rezultatais, palūkanų dydis išlieka svarbiausias kriterijus renkantis būsto paskolą − jį kaip reikšmingą įvardijo 52 proc. respondentų. Šiek tiek mažiau (48 proc.) respondentų teikia reikšmę būsto paskolos sutarties sąlygų lankstumui ir galimybei ją valdyti nuotoliniu būdu. „Swedbank“ duomenys rodo, kad su būsto paskolos sąlygomis susijusius keitimus klientams prireikia atlikti vidutiniškai kartą per kelerius metus. Dažniausiai tai yra išankstinis paskolos dalių mokėjimas. „Kaip rodo tyrimas, 34 proc. gyventojų pažymi kompetentingos konsultacijos ir patarimo svarbą. Pagal šį aspektą išsiskiria pirmojo būsto pirkėjai, tai yra, 26-35 m. amžiaus grupės respondentai“, − komentuoja „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas. Pasak P. Ladziato, natūralu, kad šios amžiaus grupės gyventojams kyla klausimų ir jiems reikalinga konsultacija. Dažniausiai jiems būsto įsigijimas pasirašant būsto paskolos sutartį yra pirmasis rimtas finansinis įsipareigojimas. Tad šioje amžiaus grupėje daugiau nei 40 proc. apklaustųjų teikia reikšmę gerai konsultacijai rūpimais būsto įsigijimo ir finansavimo klausimais. Galimybę greitai ir patogiu būdu kreiptis dėl banko paskolos būstui ir ją gauti nuotoliniu būdu svarbiu kriterijumi apklausoje įvardija 23 proc. gyventojų, rodo tyrimo rezultatai. Šis kriterijus taip pat pastebimai svarbesnis jauniausio 18-25 m. amžiaus respondentų grupei – virš 30 proc. jų mano, kad tai jiems svarbu renkantis būsto finansavimo sprendimą. Reprezentatyvų gyventojų tyrimą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo rezultatai reprezentuoja 1007 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus.
Būsto įsigijimas su paskola: kokie kriterijai gyventojams svarbiausi?
13
Sau