Tyrimas: perkant internetu gyventojams svarbiausias kriterijus – mažiausia kaina

2021.12.14

 

Augant elektroninės prekybos apimtims, keičiasi gyventojams svarbūs apsipirkimo internetu kriterijai. Kaip rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas šalies gyventojų tyrimas, ryškėja tendencija, kad mažiausios kainos kriterijų nusveria visapusė apsipirkimo patirtis, įskaitant prekių pristatymo būdą ir sudaromą galimybę grąžinti prekes, rašoma „Swedbank“ pranešime žiniasklaidai.

 

„Pastaruosius kelerius metus pastebimai mažėja dalis tokių pirkėjų, kuriems apsiperkant internetu svarbiausias yra kainos faktorius. Vis daugiau reikšmės įgyja patogus prekių pristatymo būdas, taip pat pastebimai išaugo ir norinčių apsipirkti per išmanųjį telefoną skaičius. Tai rodo augantį pirkėjų lūkestį gauti lanksčias ir patogias apsipirkimo galimybes“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.

 

Kokie pirkėjų prioritetai

 

„Swedbank“ tyrimo duomenys rodo, kad vertinančių patogų pristatymo būdą gyventojų dalis nuo 2018 m. paaugo 6 procentiniais punktais bei pasiekė 71 proc. Tuo metu prekės kainos svarba sumažėjo 8 proc. punktais ir siekia 70 proc. Dar 59 proc. apklaustųjų prie aktualių kriterijų priskiria ir platų prekių asortimentą.

 

„Gyventojams taip pat aktuali galimybė grąžinti netinkančią prekę, gauti garantiją dėl įsigytų prekių kokybės − šiuos kriterijus, kaip svarbius, nurodė apie 40 proc. apklaustųjų. Tiesa, santykinai nedidelė dalis gyventojų įvertina ir pardavėjo ar internetinės parduotuvės patikimumą, tai svarbu 4 iš 10 apklaustųjų“, − komentuoja D. Trumpickas.

 

Pirkėjų skaičius, kuriems svarbu turėti galimybę apsipirkti išmaniuoju telefono, per pastaruosius trejus metus padidėjo nuo 11 iki 17 proc., rodo tyrimo rezultatai.

 

„Kalbant apie patogų pristatymo būdą, per pastaruosius metus pirmoje vietoje neabejotinai įsitvirtino paštomatai – juos renkasi 75 proc. internetu apsiperkančių gyventojų. Antroje vietoje (44 proc.) yra internetu įsigytų prekių pristatymas į namus ar darbovietę, trečioje (27 proc.) – atsiėmimas iš fizinės parduotuvės ar prekybos vietos“, − sako „Swedbank“ atstovas.

 

Perka lietuviškose parduotuvėse

 

Remiantis tyrimu, absoliuti dauguma šalies gyventojų yra įsigiję prekių ar paslaugų vietos e. parduotuvėse. Dažniau apsiperkantys užsienio e. parduotuvėse nurodo kas antras pirkėjas (50 proc.), o kas trečias (31 proc.) sako vienodai dažnai apsiperkantis ir Lietuvos, ir užsienio šalių e. parduotuvėse.

 

„Apsiperkant lietuviškose e. parduotuvėse gyventojams gali atrodyti paprasčiau ir patikimiau, nevaržo galimas kalbos barjeras. Jose taip pat paprasčiau užsitikrinti patogų prekių pristatymą, lengviau patikrinti parduotuvės ar pardavėjo patikimumą ar grąžinti netikusią prekę“, – pastebi D. Trumpickas.

 

Pasak „Swedbank“ atstovo, matydami šias tendencijas, Lietuvos prekybininkai stengiasi užtikrinti kuo patogesnį savo prekių prieinamumą perkantiems internetu. Elektroninėje erdvėje savo prekes ir paslaugas siekia pasiūlyti vis daugiau smukliųjų verslininkų ar net amatininkų, kuriuos iki šiol buvo įprasta matyti specifinėse prekybos vietose, pavyzdžiui, miestų mugėse.

 

Į skaitmeninę erdvę ką tik įžengusius ar tai dar planuojančius daryti verslus turėtų padrąsinti ir dar kelios gyventojų nuostatos. Pavyzdžiui, 59 proc. šalies gyventojų nurodo, kad jie per pastaruosius metus išbandė naujų e. parduotuvių, o 56 proc. sako, kad internetu pirko maisto prekių, drabužių, daiktų buičiai, kuriuos anksčiau įsigydavo fizinėse prekybos vietose.

 

„Siekiant užtikrinti saugumą ir dėl poreikio savo pirkėją pasiekti ten, kur jam patogiausia, „Swedbank“ verslumo projekto „Kiekvienas gali“ bendruomenė savo įprastą kalėdinę mugę jau antrus metus perkelia į internetą. Posakis apie galimybę viską, ko reikia, rasti po vienu stogu virsta galimybe daugiau nei 200 smulkiųjų lietuviškų verslų ir prekeivių rasti vienoje interneto platformoje“, – pažymi D. Trumpickas.

 

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1 009 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 m.

 

Šaltinis: lrt.lt


Tyrimas: perkant internetu gyventojams svarbiausias kriterijus – mažiausia kaina

2021.12.14

 

Augant elektroninės prekybos apimtims, keičiasi gyventojams svarbūs apsipirkimo internetu kriterijai. Kaip rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas šalies gyventojų tyrimas, ryškėja tendencija, kad mažiausios kainos kriterijų nusveria visapusė apsipirkimo patirtis, įskaitant prekių pristatymo būdą ir sudaromą galimybę grąžinti prekes, rašoma „Swedbank“ pranešime žiniasklaidai.

 

„Pastaruosius kelerius metus pastebimai mažėja dalis tokių pirkėjų, kuriems apsiperkant internetu svarbiausias yra kainos faktorius. Vis daugiau reikšmės įgyja patogus prekių pristatymo būdas, taip pat pastebimai išaugo ir norinčių apsipirkti per išmanųjį telefoną skaičius. Tai rodo augantį pirkėjų lūkestį gauti lanksčias ir patogias apsipirkimo galimybes“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.

 

Kokie pirkėjų prioritetai

 

„Swedbank“ tyrimo duomenys rodo, kad vertinančių patogų pristatymo būdą gyventojų dalis nuo 2018 m. paaugo 6 procentiniais punktais bei pasiekė 71 proc. Tuo metu prekės kainos svarba sumažėjo 8 proc. punktais ir siekia 70 proc. Dar 59 proc. apklaustųjų prie aktualių kriterijų priskiria ir platų prekių asortimentą.

 

„Gyventojams taip pat aktuali galimybė grąžinti netinkančią prekę, gauti garantiją dėl įsigytų prekių kokybės − šiuos kriterijus, kaip svarbius, nurodė apie 40 proc. apklaustųjų. Tiesa, santykinai nedidelė dalis gyventojų įvertina ir pardavėjo ar internetinės parduotuvės patikimumą, tai svarbu 4 iš 10 apklaustųjų“, − komentuoja D. Trumpickas.

 

Pirkėjų skaičius, kuriems svarbu turėti galimybę apsipirkti išmaniuoju telefono, per pastaruosius trejus metus padidėjo nuo 11 iki 17 proc., rodo tyrimo rezultatai.

 

„Kalbant apie patogų pristatymo būdą, per pastaruosius metus pirmoje vietoje neabejotinai įsitvirtino paštomatai – juos renkasi 75 proc. internetu apsiperkančių gyventojų. Antroje vietoje (44 proc.) yra internetu įsigytų prekių pristatymas į namus ar darbovietę, trečioje (27 proc.) – atsiėmimas iš fizinės parduotuvės ar prekybos vietos“, − sako „Swedbank“ atstovas.

 

Perka lietuviškose parduotuvėse

 

Remiantis tyrimu, absoliuti dauguma šalies gyventojų yra įsigiję prekių ar paslaugų vietos e. parduotuvėse. Dažniau apsiperkantys užsienio e. parduotuvėse nurodo kas antras pirkėjas (50 proc.), o kas trečias (31 proc.) sako vienodai dažnai apsiperkantis ir Lietuvos, ir užsienio šalių e. parduotuvėse.

 

„Apsiperkant lietuviškose e. parduotuvėse gyventojams gali atrodyti paprasčiau ir patikimiau, nevaržo galimas kalbos barjeras. Jose taip pat paprasčiau užsitikrinti patogų prekių pristatymą, lengviau patikrinti parduotuvės ar pardavėjo patikimumą ar grąžinti netikusią prekę“, – pastebi D. Trumpickas.

 

Pasak „Swedbank“ atstovo, matydami šias tendencijas, Lietuvos prekybininkai stengiasi užtikrinti kuo patogesnį savo prekių prieinamumą perkantiems internetu. Elektroninėje erdvėje savo prekes ir paslaugas siekia pasiūlyti vis daugiau smukliųjų verslininkų ar net amatininkų, kuriuos iki šiol buvo įprasta matyti specifinėse prekybos vietose, pavyzdžiui, miestų mugėse.

 

Į skaitmeninę erdvę ką tik įžengusius ar tai dar planuojančius daryti verslus turėtų padrąsinti ir dar kelios gyventojų nuostatos. Pavyzdžiui, 59 proc. šalies gyventojų nurodo, kad jie per pastaruosius metus išbandė naujų e. parduotuvių, o 56 proc. sako, kad internetu pirko maisto prekių, drabužių, daiktų buičiai, kuriuos anksčiau įsigydavo fizinėse prekybos vietose.

 

„Siekiant užtikrinti saugumą ir dėl poreikio savo pirkėją pasiekti ten, kur jam patogiausia, „Swedbank“ verslumo projekto „Kiekvienas gali“ bendruomenė savo įprastą kalėdinę mugę jau antrus metus perkelia į internetą. Posakis apie galimybę viską, ko reikia, rasti po vienu stogu virsta galimybe daugiau nei 200 smulkiųjų lietuviškų verslų ir prekeivių rasti vienoje interneto platformoje“, – pažymi D. Trumpickas.

 

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1 009 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 m.

 

Šaltinis: lrt.lt


Mūsų interneto svetainėje yra naudojami slapukai. Slapukai padeda užtikrinti tinkamą tinklapio veikimą bei jo tobulinimą, todėl būtinieji slapukai (techniniai, funkciniai bei analitiniai) yra įdiegiami automatiškai. Paspaudę „sutinku“ Jūs sutinkate su tikslinių slapukų įdiegimu ir naudojimu. Daugiau informacijos - slapukų politikoje. SUTINKU