Tyrimas: vyresniųjų artimųjų globai laiko turi tik kas penktas

2021.09.23

 

Kas penktas Lietuvos gyventojas savo aplinkoje turi vyresnio amžiaus artimųjų, kuriems reikia nuolatinės priežiūros dėl sveikatos būklės ar periodinės pagalbos kasdienėse užduotyse, pavyzdžiui, nusiprausti, padaryti valgyti ar nueiti į parduotuvę. Tačiau tik 21 proc. turinčių tokių artimųjų teigia, kad tam gali skirti pakankamai laiko, rodo Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimas. Spręsti šiai problemai Lietuvoje startuoja socialinės pagalbos platforma „Pagalba slaugant“, plėtojama Šveicarijos lietuvių, kurie kartu su partneriais į jos vystymą investuoja beveik 800 tūkst. eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

„Tyrimas parodė, kad šalyje turime gana daug vyresnių artimųjų, kuriems reikia vienokios ar kitokios pagalbos. Apklausa išryškino ir problemą – artimųjų globai dažnas neturime pakankamai laiko, tačiau pagalbos iš išorės ieško tik retas. Tokiu atveju nepatogiai jaučiasi tiek artimieji, nes negali skirti pakankamai dėmesio, tiek vyresnieji, nes negali gyventi pilnavertiško gyvenimo. Panašias tendencijas matome Šveicarijos ir kitose rinkose“, – sako Vytautas Pranskūnas, socialinės pagalbos platformos „Pagalba slaugant“ vystytojas.

 

„Spinter tyrimai“ reprezentatyvus šalies gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė, kad 34 proc. turinčių vyresnio amžiaus artimųjų, kuriems reikia globos, jiems negali skirti pakankamai laiko, o 45 proc. – gali pagelbėti tik iš dalies. Pagrindinės priežastys, kodėl jie nepasitelkia pagalbos iš išorės: per brangu (39 proc.), nepasitikima kitais žmonėmis (22 proc.) ar nežinoma, kur kreiptis (9 proc.).

 

Sujungs galinčius teikti pagalbą ir tuos, kurios jiems reikia

 

„Matydami tokią situaciją startuojame su socialinės pagalbos platforma „Pagalba slaugant“. Platformos veikimo principas paprastas – vienoje pusėje turime vyresnio amžiaus žmones ar jų artimuosius, kurie nurodo kokios ir kada jiems pagalbos reikia, o kitoje – platformoje registruotus ir patikrintus asistentus, kurie turi laisvo laiko ir už savo nustatyti valandinį įkainį priima pagalbos prašymus konkrečioms užduotims“, – teigia V.Pranskūnas.

 

Informaciją kada ir kokių paslaugų reikia vyresnio amžiaus žmonės ar jų artimieji pateikia programėlėje ir vėliau patys išsirenka asistentą iš sąrašo žmonių, kurie išreiškė norą padėti. Pastaruoju gali tapti bet kuris Lietuvos gyventojas – tereikia užsiregistruoti platformoje, praeiti saugumo patikrinimo ir tapatybės nustatymo procedūrą, nustatyti savo valandinį įkainį bei norimas teikti paslaugas.

 

„Visas bendravimas tarp abiejų pusių ir atsiskaitymas už paslaugas vyksta programėlėje. Tai leidžia išvengti tarpininkų ir užtikrinti mažesnes paslaugų kainas nei samdant nuolatinius pagalbininkus. Suprantame, kad saugumas ir pasitikėjimas čia itin svarbus, todėl kiekvieną, norintį užsiregistruoti asistentu, atidžiai tikriname, bendradarbiaujame su viena didžiausių ir saugiausių tarptautinių mokėjimų platformų, kuri padeda atlikti žmogaus tapatybės nustatymo procesą. Taip pat kiekvieną asistentą galima įvertinti, atsižvelgus į jo atliktų paslaugų kokybę, o iškilus nesklandumas – tiesiogiai susisiekti su mūsų komanda“, – sako V.Pranskūnas.

 

Asistentų teikiamų paslaugų ratas itin platus: nuo pagalbos su asmenine higiena, apsipirkimu, maisto gamyba, nuvežimu, namų ruoša iki pagalbos naktį ar tiesiog kompanijos palaikymo namuose.

 

Planuose – Vakarų Europos rinkos

 

„Dirbame ir gyvename Šveicarijoje, pritraukėme ir šios šalies investuotoją, todėl po starto Lietuvoje aktyviai plėsimės Šveicarijoje – čia jau atliekame pirmuosius pasirengimo žingsnius, o vėliau turime planų žengti į Austrijos ir Vokietijos rinkas. Šiuo metu Lietuvoje aktyviai pritraukinėjame asistentus, o per artimiausią mėnesį planuojame surinkti pirmąjį tūkstantį vartotojų“, – teigia platformos vystytojas.

 

Į platformą jau investavo Šveicarijos kompanija „Assistenz im Alltag“, turinti didelę patirtį slaugos srityje. Šiame etape numatyta beveik 800 tūkst. eurų (840 tūkst. Šveicarijos frankų) investicija.

 

Platformos programėlė prieinama platformose „Apple App Store“ ir „Google Play“ pavadinimu „SenioAssist“ (toks prekės ženklas naudojamas Šveicarijoje ir kitose rinkose).

 

Šaltinis: 15min.lt


Tyrimas: vyresniųjų artimųjų globai laiko turi tik kas penktas

2021.09.23

 

Kas penktas Lietuvos gyventojas savo aplinkoje turi vyresnio amžiaus artimųjų, kuriems reikia nuolatinės priežiūros dėl sveikatos būklės ar periodinės pagalbos kasdienėse užduotyse, pavyzdžiui, nusiprausti, padaryti valgyti ar nueiti į parduotuvę. Tačiau tik 21 proc. turinčių tokių artimųjų teigia, kad tam gali skirti pakankamai laiko, rodo Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimas. Spręsti šiai problemai Lietuvoje startuoja socialinės pagalbos platforma „Pagalba slaugant“, plėtojama Šveicarijos lietuvių, kurie kartu su partneriais į jos vystymą investuoja beveik 800 tūkst. eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

„Tyrimas parodė, kad šalyje turime gana daug vyresnių artimųjų, kuriems reikia vienokios ar kitokios pagalbos. Apklausa išryškino ir problemą – artimųjų globai dažnas neturime pakankamai laiko, tačiau pagalbos iš išorės ieško tik retas. Tokiu atveju nepatogiai jaučiasi tiek artimieji, nes negali skirti pakankamai dėmesio, tiek vyresnieji, nes negali gyventi pilnavertiško gyvenimo. Panašias tendencijas matome Šveicarijos ir kitose rinkose“, – sako Vytautas Pranskūnas, socialinės pagalbos platformos „Pagalba slaugant“ vystytojas.

 

„Spinter tyrimai“ reprezentatyvus šalies gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė, kad 34 proc. turinčių vyresnio amžiaus artimųjų, kuriems reikia globos, jiems negali skirti pakankamai laiko, o 45 proc. – gali pagelbėti tik iš dalies. Pagrindinės priežastys, kodėl jie nepasitelkia pagalbos iš išorės: per brangu (39 proc.), nepasitikima kitais žmonėmis (22 proc.) ar nežinoma, kur kreiptis (9 proc.).

 

Sujungs galinčius teikti pagalbą ir tuos, kurios jiems reikia

 

„Matydami tokią situaciją startuojame su socialinės pagalbos platforma „Pagalba slaugant“. Platformos veikimo principas paprastas – vienoje pusėje turime vyresnio amžiaus žmones ar jų artimuosius, kurie nurodo kokios ir kada jiems pagalbos reikia, o kitoje – platformoje registruotus ir patikrintus asistentus, kurie turi laisvo laiko ir už savo nustatyti valandinį įkainį priima pagalbos prašymus konkrečioms užduotims“, – teigia V.Pranskūnas.

 

Informaciją kada ir kokių paslaugų reikia vyresnio amžiaus žmonės ar jų artimieji pateikia programėlėje ir vėliau patys išsirenka asistentą iš sąrašo žmonių, kurie išreiškė norą padėti. Pastaruoju gali tapti bet kuris Lietuvos gyventojas – tereikia užsiregistruoti platformoje, praeiti saugumo patikrinimo ir tapatybės nustatymo procedūrą, nustatyti savo valandinį įkainį bei norimas teikti paslaugas.

 

„Visas bendravimas tarp abiejų pusių ir atsiskaitymas už paslaugas vyksta programėlėje. Tai leidžia išvengti tarpininkų ir užtikrinti mažesnes paslaugų kainas nei samdant nuolatinius pagalbininkus. Suprantame, kad saugumas ir pasitikėjimas čia itin svarbus, todėl kiekvieną, norintį užsiregistruoti asistentu, atidžiai tikriname, bendradarbiaujame su viena didžiausių ir saugiausių tarptautinių mokėjimų platformų, kuri padeda atlikti žmogaus tapatybės nustatymo procesą. Taip pat kiekvieną asistentą galima įvertinti, atsižvelgus į jo atliktų paslaugų kokybę, o iškilus nesklandumas – tiesiogiai susisiekti su mūsų komanda“, – sako V.Pranskūnas.

 

Asistentų teikiamų paslaugų ratas itin platus: nuo pagalbos su asmenine higiena, apsipirkimu, maisto gamyba, nuvežimu, namų ruoša iki pagalbos naktį ar tiesiog kompanijos palaikymo namuose.

 

Planuose – Vakarų Europos rinkos

 

„Dirbame ir gyvename Šveicarijoje, pritraukėme ir šios šalies investuotoją, todėl po starto Lietuvoje aktyviai plėsimės Šveicarijoje – čia jau atliekame pirmuosius pasirengimo žingsnius, o vėliau turime planų žengti į Austrijos ir Vokietijos rinkas. Šiuo metu Lietuvoje aktyviai pritraukinėjame asistentus, o per artimiausią mėnesį planuojame surinkti pirmąjį tūkstantį vartotojų“, – teigia platformos vystytojas.

 

Į platformą jau investavo Šveicarijos kompanija „Assistenz im Alltag“, turinti didelę patirtį slaugos srityje. Šiame etape numatyta beveik 800 tūkst. eurų (840 tūkst. Šveicarijos frankų) investicija.

 

Platformos programėlė prieinama platformose „Apple App Store“ ir „Google Play“ pavadinimu „SenioAssist“ (toks prekės ženklas naudojamas Šveicarijoje ir kitose rinkose).

 

Šaltinis: 15min.lt


Mūsų interneto svetainėje yra naudojami slapukai. Slapukai padeda užtikrinti tinkamą tinklapio veikimą bei jo tobulinimą, todėl būtinieji slapukai (techniniai, funkciniai bei analitiniai) yra įdiegiami automatiškai. Paspaudę „sutinku“ Jūs sutinkate su tikslinių slapukų įdiegimu ir naudojimu. Daugiau informacijos - slapukų politikoje. SUTINKU