41% gyventojų „Rail Balticą“ laiko svarbiu projektu

 

2018-02-06


Dauguma Lietuvos gyventojų laukia galimybės patogiai keliauti traukiniu į Vakarų Europą ir „Rail Baltica“ geležinkelį laiko Baltijos šalių ekonomikoms svarbiu projektu. Tokias nuotaikas rodo „Lietuvos geležinkelių“ užsakyta naujausia visuomenės nuomonės apklausa.

 

Remiantis „Lietuvos geležinkelių“ užsakyta „Spinter tyrimų“ apklausa, 41% Lietuvos gyventojų „Rail Baltica“ laiko Baltijos šalių ekonomikoms svarbiu projektu, ateityje sujungsiančiu europiniu geležinkeliu Baltijos šalis tarpusavyje ir su likusia Europa. Dar 24% gyventojų mano, kad „Rail Baltica“ projektas svarbus dėl patogios galimybės traukiniu dideliu greičiu nukeliauti į Berlyną, Varšuvą, Rygą ar Taliną.

 

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija. Projekto įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas tiek Europos Komisijos, tiek Estijos, Latvijos ir Lietuvos nacionalinės valdžios institucijų.

 

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. Eur.  Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 mlrd. Eur, iš kurių 85%, tikimasi, finansuos ES.

 

Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Ja gali važiuoti tiek krovininiai, tiek keleiviniai traukiniai.

 

Tiesa, jos techninės specifikacijos neatitinka planuojamų likusiai „Rail Baltica“ trasos daliai, tad turės būti atlikti trasos tobulinimo darbai. Kaip tai bus atlikta paaiškės, kai bus baigta techninis šio klausimo vertinimas – kaip rašė VŽ, jį atlieka Ispanijos inžinerinė konsultacinė bendrovė „Ardanuy Ingenieria“ – studiją žadėta užbaigti praėjusių metų gruodį, tačiau procesas užtruko.


41% gyventojų „Rail Balticą“ laiko svarbiu projektu

 

2018-02-06


Dauguma Lietuvos gyventojų laukia galimybės patogiai keliauti traukiniu į Vakarų Europą ir „Rail Baltica“ geležinkelį laiko Baltijos šalių ekonomikoms svarbiu projektu. Tokias nuotaikas rodo „Lietuvos geležinkelių“ užsakyta naujausia visuomenės nuomonės apklausa.

 

Remiantis „Lietuvos geležinkelių“ užsakyta „Spinter tyrimų“ apklausa, 41% Lietuvos gyventojų „Rail Baltica“ laiko Baltijos šalių ekonomikoms svarbiu projektu, ateityje sujungsiančiu europiniu geležinkeliu Baltijos šalis tarpusavyje ir su likusia Europa. Dar 24% gyventojų mano, kad „Rail Baltica“ projektas svarbus dėl patogios galimybės traukiniu dideliu greičiu nukeliauti į Berlyną, Varšuvą, Rygą ar Taliną.

 

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija. Projekto įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas tiek Europos Komisijos, tiek Estijos, Latvijos ir Lietuvos nacionalinės valdžios institucijų.

 

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. Eur.  Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 mlrd. Eur, iš kurių 85%, tikimasi, finansuos ES.

 

Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Ja gali važiuoti tiek krovininiai, tiek keleiviniai traukiniai.

 

Tiesa, jos techninės specifikacijos neatitinka planuojamų likusiai „Rail Baltica“ trasos daliai, tad turės būti atlikti trasos tobulinimo darbai. Kaip tai bus atlikta paaiškės, kai bus baigta techninis šio klausimo vertinimas – kaip rašė VŽ, jį atlieka Ispanijos inžinerinė konsultacinė bendrovė „Ardanuy Ingenieria“ – studiją žadėta užbaigti praėjusių metų gruodį, tačiau procesas užtruko.