Lietuviai vis dažniau išsižada vienkartinių pirkinių
maišelių

2017-07-26

 

Vydamiesi Vakarų tendencijas į parduotuves lietuviai vis dažniau keliauja nešini nuosavais daugkartinio naudojimo krepšeliais pirkiniams arba stengiasi bent keletą kartų panaudoti įprastus prie kasų įsigytus plastikinius maišelius, teigiama pranešime spaudai. Jau daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) pirkėjų renkasi pirkinius susidėti į nuosavą, kaskart į parduotuvę atsinešamą daugkartinio naudojimo krepšį. Tai parodė prekybos tinklo „Iki“ užsakymu bendrovės „Spinter

 

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 16 proc. gyventojų į parduotuves nešiojasi specialius daugkartinio naudojimo prekybos centrų kasose pardavinėjamus maišelius. Be to, 13 proc. gyventojų daug kartų panaudoja ir į parduotuves su savimi atsineša plastikinius prekybos centrų maišelius, o 4 proc. perka popierinius maišelius. Tiesa, didesnioji dalis (41 proc.) gyventojų pirkiniams vis dar dažniausiai naudoja prekybos centrų plastikinius maišelius.

 

„Plastikinių pirkinių maišelių pardavimai mūsų prekybos tinklo parduotuvėse nuosekliai mažėja. Vertinant keletą paskutiniųjų metų, jų pardavimai mažėjo 7–10 proc. Neabejotinai dalis pirkėjų savo įpročius keičia vedini ekologiškesnio vartojimo paskatų. Kiti gi – daugiausiai vyresni pirkėjai – daugkartinio naudojimo krepšius naudoti yra įpratę nuo senų laikų“, – sako „Iki“ prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

 

 

Pirkėjų sąmoningumo augimą ir besikeičiančius įpročius patvirtina ir daugkartinių pirkinių krepšelių pardavimai. Pasak B. Čaikauskaitės, pirkėjai yra skatinami pirkti būtent juos.

 

Vis tik viešųjų ryšių vadovė pripažįsta, kad dar nemenka dalis pirkėjų neatsisako įpročio kaskart nusipirkti naują plastikinį maišelį. Dėl to pirkėjams siūlomos mažiau aplinkai kenksmingos alternatyvos – iš perdirbtų medžiagų pagaminti plastikiniai, o taip pat ir specialūs popieriniai maišeliai. Be to, B. Čaikauskaitės teigimu, popieriniai maišeliai kaip alternatyva plastikiniams siūlomi ir prekybos tinklo parduotuvių konditerijos bei kepinių skyriuose įvairiems gaminiams be pakuočių įsidėti.

 

Atlikto tyrimo duomenimis, savo maišelius ir pirkinių krepšius į parduotuves atsinešti labiau yra linkusios moterys. Kaimo vietovių ir vyresni gyventojai taip pat labiau mėgsta pirkinius susikrauti į nuosavą medžiaginį ar kitokį daugkartinio naudojimo pirkinių maišelį.

 

Vyrai tuo metu yra dažnesni plastikinių maišelių pirkėjai. Plastikinio vienkartinio maišelio patogumo dažniausiai neatsisako 26–35 metų amžiaus ir aukščiausią išsilavinimą turintys gyventojai.

 

Tyrimas atliktas šių metų birželio mėnesį. Jo metu apklausta daugiau nei tūkstantis 18–75 metų amžiaus gyventojų visoje Lietuvoje.


Lietuviai vis dažniau išsižada vienkartinių pirkinių
maišelių

2017-07-26

 

Vydamiesi Vakarų tendencijas į parduotuves lietuviai vis dažniau keliauja nešini nuosavais daugkartinio naudojimo krepšeliais pirkiniams arba stengiasi bent keletą kartų panaudoti įprastus prie kasų įsigytus plastikinius maišelius, teigiama pranešime spaudai. Jau daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) pirkėjų renkasi pirkinius susidėti į nuosavą, kaskart į parduotuvę atsinešamą daugkartinio naudojimo krepšį. Tai parodė prekybos tinklo „Iki“ užsakymu bendrovės „Spinter

 

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 16 proc. gyventojų į parduotuves nešiojasi specialius daugkartinio naudojimo prekybos centrų kasose pardavinėjamus maišelius. Be to, 13 proc. gyventojų daug kartų panaudoja ir į parduotuves su savimi atsineša plastikinius prekybos centrų maišelius, o 4 proc. perka popierinius maišelius. Tiesa, didesnioji dalis (41 proc.) gyventojų pirkiniams vis dar dažniausiai naudoja prekybos centrų plastikinius maišelius.

 

„Plastikinių pirkinių maišelių pardavimai mūsų prekybos tinklo parduotuvėse nuosekliai mažėja. Vertinant keletą paskutiniųjų metų, jų pardavimai mažėjo 7–10 proc. Neabejotinai dalis pirkėjų savo įpročius keičia vedini ekologiškesnio vartojimo paskatų. Kiti gi – daugiausiai vyresni pirkėjai – daugkartinio naudojimo krepšius naudoti yra įpratę nuo senų laikų“, – sako „Iki“ prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

 

 

Pirkėjų sąmoningumo augimą ir besikeičiančius įpročius patvirtina ir daugkartinių pirkinių krepšelių pardavimai. Pasak B. Čaikauskaitės, pirkėjai yra skatinami pirkti būtent juos.

 

Vis tik viešųjų ryšių vadovė pripažįsta, kad dar nemenka dalis pirkėjų neatsisako įpročio kaskart nusipirkti naują plastikinį maišelį. Dėl to pirkėjams siūlomos mažiau aplinkai kenksmingos alternatyvos – iš perdirbtų medžiagų pagaminti plastikiniai, o taip pat ir specialūs popieriniai maišeliai. Be to, B. Čaikauskaitės teigimu, popieriniai maišeliai kaip alternatyva plastikiniams siūlomi ir prekybos tinklo parduotuvių konditerijos bei kepinių skyriuose įvairiems gaminiams be pakuočių įsidėti.

 

Atlikto tyrimo duomenimis, savo maišelius ir pirkinių krepšius į parduotuves atsinešti labiau yra linkusios moterys. Kaimo vietovių ir vyresni gyventojai taip pat labiau mėgsta pirkinius susikrauti į nuosavą medžiaginį ar kitokį daugkartinio naudojimo pirkinių maišelį.

 

Vyrai tuo metu yra dažnesni plastikinių maišelių pirkėjai. Plastikinio vienkartinio maišelio patogumo dažniausiai neatsisako 26–35 metų amžiaus ir aukščiausią išsilavinimą turintys gyventojai.

 

Tyrimas atliktas šių metų birželio mėnesį. Jo metu apklausta daugiau nei tūkstantis 18–75 metų amžiaus gyventojų visoje Lietuvoje.