Atsakymas, parodęs, kaip gyvena Lietuva

 

2016-12-14

 
 

Grožio paslaugas teikiantys verslininkai teigia išgyvenantys krizę, mat klientų įpročiai smarkiai pasikeitė. Lietuviai į grožio salonus stengiasi eiti rečiau ir ten palieka mažai pinigų.

 

Kaip rodo DELFI užsakymu atlikta visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ reprezentatyvi apklausa, daugiau pinigų grožio salonuose išleidžia moterys, 26–45 m., aukštesnio išsimokslinimo, didžiausių pajamų, didmiesčių gyventojai. Mažiausiai – vyresni nei 55 m. respondentai, rajonų centrų ir kaimo gyventojai.

Naudojamės perpus pigesnėmis paslaugomis

„Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto Nerijaus Mačiulio teigimu, tokios ne pirmo būtinumo prekės ir paslaugos turėtų sudaryti mažąją išlaidų dalį, tačiau tai priklauso nuo žmogaus pasirinkimo.

Anot jo, apibendrinti tokias apklausas sunku, mat skirtingi respondentai renkasi skirtingas paslaugas, be to, skiriasi gyventojų galimybės Vilniuje ir mažesniuose Lietuvos miesteliuose. „Tai tikrai nestandartizuota paslauga. Manęs nestebina tie 10 eurų, kuriuos gražinimuisi kas mėnesį išleidžia daugiausia respondentų, aš pats maždaug tiek išleidžiu. Tačiau manau, kad Vilniuje galima rasti ir tokių vietų, kur grožio paslaugų kainos siekia kelis šimtus eurų.

Kiekvienas renkasi pagal savo galimybes. Pavyzdžiui, Vilniaus senamiestyje įsikūrusių grožio salonų paslaugomis atvažiavę mielai naudojasi svečiai iš Švedijos, nes pas mus paslaugos 5 kartus pigesnės nei Stokholme, o daugumai lietuvių, gaunančių vidutines pajamas, senamiesčio salonai yra per brangūs“, – dėsto ekonomistas.


Pasak N. Mačiulio, vidutinis paslaugų kainų lygis Lietuvoje kyla maždaug 5 proc. per metus, tačiau lyginant su ES vidurkiu, visų paslaugų kainų lygis nesiekia net pusės ES kainų lygio vidurkio.

„Natūralu, kad ateityje kainos turėtų sparčiai kilti ir artėti prie ES vidurkio. Tokių paslaugų kainos labai susijusios su atlyginimais, juk didžioji dalis sąnaudų yra būtent darbuotojų, dirbančių grožio paslaugų industrijoje, algos. Didėjant tiek minimaliam, tiek vidutiniam atlyginimui, sunku įsivaizduoti, kad šių paslaugų kainos galėtų nekilti“, – kalba N. Mačiulis.

Tačiau atlikto tyrimo duomenimis, net 48,8 proc. respondentų teigė, kad grožio paslaugų kainos jau ir dabar jiems atrodo per didelės.

 

Išgyvena krizę

Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos (KIGSA) prezidentės Jolantos Mačiulienės teigimu, yra nemažai grožio paslaugų, įkainojamų iki 10 eurų, o paslaugų kainos nekilo net įvedus eurą.
Tarkim, už vyrų kirpimą 10 eurų nėra taip mažai. Apskritai kirpimas su galvos išplovimu, šukuosenos formavimu neturėtų kainuoti brangiau nei 25 eurus, plaukų kirpimas su dažymu – 50 eurų. Tokios vidutinės kainos, bet tikiu, kad tikrai neįkandamos visiems lietuviams.

Būtų kvaila pakelti kainas ir išvaikyti paskutinius klientus, kurių nemažą dalį ir taip „nupjovė“ emigracija. Aš kalbu apie normalias kirpyklas, kurios prisitaikė prie rinkos ir nuo nuolatinių savo klientų neplėšia devinto kailio. Šiuo metu grožio sektorius išgyvena krizę. Grožio paslaugomis nebesinaudoja tiek daug žmonių, kaip kad būdavo prieš 5–10 metų, kai kas antras prieš šventes darydavosi progines šukuosenas“, – sako J. Mačiulienė.

Vis dėlto statistikos departamento duomenimis, nuo 2014 m. rugsėjo mėnesio iki šių metų gruodžio moterų modelinis kirpimas kirpykloje (galvos plovimas, kirpimas, šukavimas naudojant plaukų modeliavimo priemones) pabrango 5,2 proc., vyrų modelinis kirpimas kirpykloje (galvos plovimas, kirpimas, šukavimas naudojant plaukų modeliavimo priemones) tuo pačiu laikotarpiu 8,5 proc.

Pašnekovės manymu, apklausos rezultatai atspindi tikrąją padėtį, mat taupydami žmonės ieško pigesnių pasigražinimo vietų, jei gali, gražinasi namuose, be to, klesti nelegalūs įvairių grožio paslaugų teikėjai.

„Rinka labai išsikreipė. Pažiūrėkit, kas darosi feisbuke, kur tariami specialistai savo paslaugas siūlo juokingomis kainomis. Profesionalams dabar tikrai nėra pats geriausias laikas. Ir nors rekomenduojame pas mus lankytis bent kartą per mėnesį, tikrai yra klientų, kurie išdrįsta pasirodyti vos kartą per du mėnesius. Žmonės taupo pinigus, dažnai gražinasi namuose, pavyzdžiui, dažo plaukų šaknis ir pan.“, – kalba ji.

J. Mačiulienė atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje labai trūksta vieningos šio sektoriaus paslaugų kainų sistemos. Kainas lemia paslaugų teikimo vieta – kuo ji prestižiškesnė, tuo paslaugos brangesnės. Vis dėlto, kaip tikina pašnekovė, didelė kaina dar negarantuoja aukštos kokybės.

„Tikrai yra labai gerų specialistų, kurie dirba visiškai nežinomose vietose, todėl jų paslaugų kainos nedidelės. Iš kitos pusės, nesąžininga, kad vienodus įkainius taiko ir ką tik mokyklą pabaigęs kirpėjas, ir gerą savo vardą užsitarnavęs meistras, kurie abu tiesiog nuomojasi savo darbo vietas tame pačiame salone“, – aiškina J. Mačiulienė.


Už 10 eurų galėtų išsiplauti galvą

Didžiausio Lietuvoje salonų tinklo „Figaro“ komunikacijos vadovę Kotryną Tomkevičiūtę tyrimo rezultatai stebina. „Atsižvelgus į rinkos kainas, tokie skaičiai stebina. „Figaro“ salone už 10 eurų būtų galima atlikti vieną iš paslaugų: kirpčiukų kirpimą, galvos plovimą ir sušukavimą ar antakių formos korekciją ir dažymą“, – vardija ji.

Kaip teigia K. Tomkevičiūtė, populiariausios paslaugos – plaukų kirpimas ir dažymas, vasaros laikotarpiu išryškėja manikiūrų, pedikiūrų procedūrų paslaugų paklausa. Vidutiniškai moterų kirpimas šiuose salonuose kainuoja 26–33 eurus, vyrų – 18–23 eurus, moterų plaukų dažymas – 48–55 eurus, vyrų – 15–36 eurus, vakarinis/sceninis makiažas – 30–45 eurus, manikiūras su ilgalaikiu lakavimu – 26 eurus.

K. Tomkevičiūtė atkreipia dėmesį, kad nestandartinių paslaugų kainos gali gerokai išaugti. „Jei klientė turi ilgus plaukus ir nori neįprasto plaukų dažymo, tai ji už tai gali sumokėti ir 200 eurų. Pavyzdžiui, turėjome situaciją, kai nuotakos plaukai siekė kelius, jai šukuosena atsiėjo 150 eurų. Pagal oficialų mūsų kainininką, brangiausia salono paslauga yra veido procedūra mezoterapija su „Aquashine“ – produktu iš Pietų Korėjos, kurios kaina siekia 200–250 eurų“, – atskleidžia ji.

Salonų atstovės pastebėjimu, nuolatiniai klientai dažyti ir kirptis plaukų sugrįžta kas mėnesį, savo nagų grožiu besirūpinančios moterys salonuose lankosi kas 2 savaites. Nesunku apskaičiuoti, kad grožį puoselėjanti moteris tokiame salone kas mėnesį paliktų nuo 126 nuo 140 eurų.

www.DELFI.lt


Atsakymas, parodęs, kaip gyvena Lietuva

 

2016-12-14

 
 

Grožio paslaugas teikiantys verslininkai teigia išgyvenantys krizę, mat klientų įpročiai smarkiai pasikeitė. Lietuviai į grožio salonus stengiasi eiti rečiau ir ten palieka mažai pinigų.

 

Kaip rodo DELFI užsakymu atlikta visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ reprezentatyvi apklausa, daugiau pinigų grožio salonuose išleidžia moterys, 26–45 m., aukštesnio išsimokslinimo, didžiausių pajamų, didmiesčių gyventojai. Mažiausiai – vyresni nei 55 m. respondentai, rajonų centrų ir kaimo gyventojai.

Naudojamės perpus pigesnėmis paslaugomis

„Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto Nerijaus Mačiulio teigimu, tokios ne pirmo būtinumo prekės ir paslaugos turėtų sudaryti mažąją išlaidų dalį, tačiau tai priklauso nuo žmogaus pasirinkimo.

Anot jo, apibendrinti tokias apklausas sunku, mat skirtingi respondentai renkasi skirtingas paslaugas, be to, skiriasi gyventojų galimybės Vilniuje ir mažesniuose Lietuvos miesteliuose. „Tai tikrai nestandartizuota paslauga. Manęs nestebina tie 10 eurų, kuriuos gražinimuisi kas mėnesį išleidžia daugiausia respondentų, aš pats maždaug tiek išleidžiu. Tačiau manau, kad Vilniuje galima rasti ir tokių vietų, kur grožio paslaugų kainos siekia kelis šimtus eurų.

Kiekvienas renkasi pagal savo galimybes. Pavyzdžiui, Vilniaus senamiestyje įsikūrusių grožio salonų paslaugomis atvažiavę mielai naudojasi svečiai iš Švedijos, nes pas mus paslaugos 5 kartus pigesnės nei Stokholme, o daugumai lietuvių, gaunančių vidutines pajamas, senamiesčio salonai yra per brangūs“, – dėsto ekonomistas.


Pasak N. Mačiulio, vidutinis paslaugų kainų lygis Lietuvoje kyla maždaug 5 proc. per metus, tačiau lyginant su ES vidurkiu, visų paslaugų kainų lygis nesiekia net pusės ES kainų lygio vidurkio.

„Natūralu, kad ateityje kainos turėtų sparčiai kilti ir artėti prie ES vidurkio. Tokių paslaugų kainos labai susijusios su atlyginimais, juk didžioji dalis sąnaudų yra būtent darbuotojų, dirbančių grožio paslaugų industrijoje, algos. Didėjant tiek minimaliam, tiek vidutiniam atlyginimui, sunku įsivaizduoti, kad šių paslaugų kainos galėtų nekilti“, – kalba N. Mačiulis.

Tačiau atlikto tyrimo duomenimis, net 48,8 proc. respondentų teigė, kad grožio paslaugų kainos jau ir dabar jiems atrodo per didelės.

 

Išgyvena krizę

Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos (KIGSA) prezidentės Jolantos Mačiulienės teigimu, yra nemažai grožio paslaugų, įkainojamų iki 10 eurų, o paslaugų kainos nekilo net įvedus eurą.
Tarkim, už vyrų kirpimą 10 eurų nėra taip mažai. Apskritai kirpimas su galvos išplovimu, šukuosenos formavimu neturėtų kainuoti brangiau nei 25 eurus, plaukų kirpimas su dažymu – 50 eurų. Tokios vidutinės kainos, bet tikiu, kad tikrai neįkandamos visiems lietuviams.

Būtų kvaila pakelti kainas ir išvaikyti paskutinius klientus, kurių nemažą dalį ir taip „nupjovė“ emigracija. Aš kalbu apie normalias kirpyklas, kurios prisitaikė prie rinkos ir nuo nuolatinių savo klientų neplėšia devinto kailio. Šiuo metu grožio sektorius išgyvena krizę. Grožio paslaugomis nebesinaudoja tiek daug žmonių, kaip kad būdavo prieš 5–10 metų, kai kas antras prieš šventes darydavosi progines šukuosenas“, – sako J. Mačiulienė.

Vis dėlto statistikos departamento duomenimis, nuo 2014 m. rugsėjo mėnesio iki šių metų gruodžio moterų modelinis kirpimas kirpykloje (galvos plovimas, kirpimas, šukavimas naudojant plaukų modeliavimo priemones) pabrango 5,2 proc., vyrų modelinis kirpimas kirpykloje (galvos plovimas, kirpimas, šukavimas naudojant plaukų modeliavimo priemones) tuo pačiu laikotarpiu 8,5 proc.

Pašnekovės manymu, apklausos rezultatai atspindi tikrąją padėtį, mat taupydami žmonės ieško pigesnių pasigražinimo vietų, jei gali, gražinasi namuose, be to, klesti nelegalūs įvairių grožio paslaugų teikėjai.

„Rinka labai išsikreipė. Pažiūrėkit, kas darosi feisbuke, kur tariami specialistai savo paslaugas siūlo juokingomis kainomis. Profesionalams dabar tikrai nėra pats geriausias laikas. Ir nors rekomenduojame pas mus lankytis bent kartą per mėnesį, tikrai yra klientų, kurie išdrįsta pasirodyti vos kartą per du mėnesius. Žmonės taupo pinigus, dažnai gražinasi namuose, pavyzdžiui, dažo plaukų šaknis ir pan.“, – kalba ji.

J. Mačiulienė atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje labai trūksta vieningos šio sektoriaus paslaugų kainų sistemos. Kainas lemia paslaugų teikimo vieta – kuo ji prestižiškesnė, tuo paslaugos brangesnės. Vis dėlto, kaip tikina pašnekovė, didelė kaina dar negarantuoja aukštos kokybės.

„Tikrai yra labai gerų specialistų, kurie dirba visiškai nežinomose vietose, todėl jų paslaugų kainos nedidelės. Iš kitos pusės, nesąžininga, kad vienodus įkainius taiko ir ką tik mokyklą pabaigęs kirpėjas, ir gerą savo vardą užsitarnavęs meistras, kurie abu tiesiog nuomojasi savo darbo vietas tame pačiame salone“, – aiškina J. Mačiulienė.


Už 10 eurų galėtų išsiplauti galvą

Didžiausio Lietuvoje salonų tinklo „Figaro“ komunikacijos vadovę Kotryną Tomkevičiūtę tyrimo rezultatai stebina. „Atsižvelgus į rinkos kainas, tokie skaičiai stebina. „Figaro“ salone už 10 eurų būtų galima atlikti vieną iš paslaugų: kirpčiukų kirpimą, galvos plovimą ir sušukavimą ar antakių formos korekciją ir dažymą“, – vardija ji.

Kaip teigia K. Tomkevičiūtė, populiariausios paslaugos – plaukų kirpimas ir dažymas, vasaros laikotarpiu išryškėja manikiūrų, pedikiūrų procedūrų paslaugų paklausa. Vidutiniškai moterų kirpimas šiuose salonuose kainuoja 26–33 eurus, vyrų – 18–23 eurus, moterų plaukų dažymas – 48–55 eurus, vyrų – 15–36 eurus, vakarinis/sceninis makiažas – 30–45 eurus, manikiūras su ilgalaikiu lakavimu – 26 eurus.

K. Tomkevičiūtė atkreipia dėmesį, kad nestandartinių paslaugų kainos gali gerokai išaugti. „Jei klientė turi ilgus plaukus ir nori neįprasto plaukų dažymo, tai ji už tai gali sumokėti ir 200 eurų. Pavyzdžiui, turėjome situaciją, kai nuotakos plaukai siekė kelius, jai šukuosena atsiėjo 150 eurų. Pagal oficialų mūsų kainininką, brangiausia salono paslauga yra veido procedūra mezoterapija su „Aquashine“ – produktu iš Pietų Korėjos, kurios kaina siekia 200–250 eurų“, – atskleidžia ji.

Salonų atstovės pastebėjimu, nuolatiniai klientai dažyti ir kirptis plaukų sugrįžta kas mėnesį, savo nagų grožiu besirūpinančios moterys salonuose lankosi kas 2 savaites. Nesunku apskaičiuoti, kad grožį puoselėjanti moteris tokiame salone kas mėnesį paliktų nuo 126 nuo 140 eurų.

www.DELFI.lt