Estai internete vaikosi madų, lietuviams svarbiausia kaina

2014-05-14

 

Per pastaruosius dvejus metus daugiau nei dešimtadaliu, 11%, išaugo bent kartą internetu įsigijusių prekę Lietuvos gyventojų skaičius. Iš viso šiandien internetu yra pirkę 49%– lietuvių, rodo mados prekių el. parduotuvės „Stilago.lt“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atliktas reprezentatyvus Baltijos šalių tyrimas.

„Tose srityse, kuriose turime įsitvirtinusias, gerai verslą valdančias ir vartotojų lūkesčius atitinkančias el. parduotuves – įvairių bilietų, mados prekių ir kitose prekybos srityse –augimas buvo tikrai labai pastebimas. Pavyzdžiui, perkančių mados prekes (drabužius, avalynę, aksesuarus) išaugo net 25%. Tai rodo, kad auga vartotojų pasitikėjimas ir vis mažėja su el. prekyba susijusių baimių“, – sako Giedrius Sakalauskas, „Stilago“ vadovas Šiaurės Europai.

Panaši perkančių internete statistika fiksuojama visose Baltijos šalyse. Latvijoje internetu pirko 50%, Estijoje – 52 % gyventojų. Estijoje ir Latvijoje drabužiai yra perkamiausia internetu prekė, juos el. parduotuvėse yra įsigiję 30% estų ir 16%  latvių. Savo ruožtu daugiausia lietuvių internetu perka bilietus į renginius (25%), drabužiai yra antroje vietoje (23%).

Kitos Lietuvoje internetu įsigyjamos prekės – buities prekės (jas pirko 16% lietuvių), avalynė (14%), kvepalai ir kosmetika (14%), knygos, muzika ir filmai (12%), dešimtadalis gyventojų internetu pirko kompiuterius ir jų dalis.

 

Svarbu kaina ir aptarnavimas

Pirkėjų statistika rodo, kad vieno pirkimo metu lietuviai vidutiniškai įsigyja mados prekių už 170 Lt, latviai – 189 Lt, o estai išleidžia daugiausiai – beveik 200 Lt. Jurgita Videikaitė, „Stilago“ Baltijos šalių vykdomoji direktorė, pastebi, kad estų pajamos didesnės, o lietuviai daugiausiai Baltijos šalyse išleidžia būstui ir maistui, todėl mados prekėms, natūralu, lieka mažiau.

Tačiau fiksuojama ir įspūdingų rekordų. Didžiausia vieno pirkėjo Lietuvoje išleista suma per mėnesį 2013 m. siekė 24.038 Lt, šiemet kol kas fiksuota didžiausia suma - 17.104 Lt. Latvijoje šiemet pasiektas vieno pirkėjo rekordas - 18.570 Lt, Estijoje - 15.400 Lt per mėnesį.

Pastebima, kad perkant mados prekes estai labiausiai jautrūs mados prekių ženklams, medžioja brangesnius, garsius vardus, o lietuviams svarbiausia kaina, po to kokybė ar prekės ženklas.

Ieškodami pirkinių, didžioji dalis (44% ) šalies gyventojų sako perkantys tik lietuviškose el. parduotuvėse, užsienio el. parduotuvėse apsiperka apie 10%. Likę respondentai perka tiek vietos, tiek užsienio prekybos svetainėse.

Pasak p. Videikaitės, didelė dalis perkančių internetu vietinėse parduotuvėse rodo, kad pasauliniams prekybos tinklams priklausančioms el. parduotuvėms svarbu turėti vietines atstovybes ir klientų aptarnavimo skyrius, į kuriuos galėtų kreiptis vartotojai.

„Lyginant visas tris Baltijos šalis, Lietuviai yra dažniausiai skambinantys ir klausiantys pirkėjai", - konsultacijų svarbą pirkėjui brėžia p. Videikaitė.  

Pasak jos, bendrovės skambučių centras Lietuvoje vidutiniškai sulaukia apie 100 pirkėjų skambučių kasdien. Dažniausiai tiesioginį kontaktą mėgsta moterys, kurios prieš įsigydamos prekes internetu nori pasikonsultuoti dėl įvairių gamintojų drabužių dydžių.

 

Pirkėjo portretas

„Spinter“ tyrime dalyvavo 1.011 respondentų nuo 18 -75 m. amžiaus. Tyrimo duomenimis, dažniausiai Lietuvoje internetu perka 18 -25 m. amžiaus (66%) ir 26 -35 m. amžiaus (63,6%) gyventojai. Tarp pirkėjų yra 54% moterų ir 46% vyrų.

Drabužius internetu šalyje dažniau perka didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Kaimo vietovėse juos įsigyja 23,8% interneto pirkėjų, didžiuosiuose miestuose šiek tiek daugiau – 24,1%, o mažesniuose miestuose apdarus el. parduotuvėse perka beveik penktadalis (19,4%) gyventojų.


Estai internete vaikosi madų, lietuviams svarbiausia kaina

2014-05-14

 

Per pastaruosius dvejus metus daugiau nei dešimtadaliu, 11%, išaugo bent kartą internetu įsigijusių prekę Lietuvos gyventojų skaičius. Iš viso šiandien internetu yra pirkę 49%– lietuvių, rodo mados prekių el. parduotuvės „Stilago.lt“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atliktas reprezentatyvus Baltijos šalių tyrimas.

„Tose srityse, kuriose turime įsitvirtinusias, gerai verslą valdančias ir vartotojų lūkesčius atitinkančias el. parduotuves – įvairių bilietų, mados prekių ir kitose prekybos srityse –augimas buvo tikrai labai pastebimas. Pavyzdžiui, perkančių mados prekes (drabužius, avalynę, aksesuarus) išaugo net 25%. Tai rodo, kad auga vartotojų pasitikėjimas ir vis mažėja su el. prekyba susijusių baimių“, – sako Giedrius Sakalauskas, „Stilago“ vadovas Šiaurės Europai.

Panaši perkančių internete statistika fiksuojama visose Baltijos šalyse. Latvijoje internetu pirko 50%, Estijoje – 52 % gyventojų. Estijoje ir Latvijoje drabužiai yra perkamiausia internetu prekė, juos el. parduotuvėse yra įsigiję 30% estų ir 16%  latvių. Savo ruožtu daugiausia lietuvių internetu perka bilietus į renginius (25%), drabužiai yra antroje vietoje (23%).

Kitos Lietuvoje internetu įsigyjamos prekės – buities prekės (jas pirko 16% lietuvių), avalynė (14%), kvepalai ir kosmetika (14%), knygos, muzika ir filmai (12%), dešimtadalis gyventojų internetu pirko kompiuterius ir jų dalis.

 

Svarbu kaina ir aptarnavimas

Pirkėjų statistika rodo, kad vieno pirkimo metu lietuviai vidutiniškai įsigyja mados prekių už 170 Lt, latviai – 189 Lt, o estai išleidžia daugiausiai – beveik 200 Lt. Jurgita Videikaitė, „Stilago“ Baltijos šalių vykdomoji direktorė, pastebi, kad estų pajamos didesnės, o lietuviai daugiausiai Baltijos šalyse išleidžia būstui ir maistui, todėl mados prekėms, natūralu, lieka mažiau.

Tačiau fiksuojama ir įspūdingų rekordų. Didžiausia vieno pirkėjo Lietuvoje išleista suma per mėnesį 2013 m. siekė 24.038 Lt, šiemet kol kas fiksuota didžiausia suma - 17.104 Lt. Latvijoje šiemet pasiektas vieno pirkėjo rekordas - 18.570 Lt, Estijoje - 15.400 Lt per mėnesį.

Pastebima, kad perkant mados prekes estai labiausiai jautrūs mados prekių ženklams, medžioja brangesnius, garsius vardus, o lietuviams svarbiausia kaina, po to kokybė ar prekės ženklas.

Ieškodami pirkinių, didžioji dalis (44% ) šalies gyventojų sako perkantys tik lietuviškose el. parduotuvėse, užsienio el. parduotuvėse apsiperka apie 10%. Likę respondentai perka tiek vietos, tiek užsienio prekybos svetainėse.

Pasak p. Videikaitės, didelė dalis perkančių internetu vietinėse parduotuvėse rodo, kad pasauliniams prekybos tinklams priklausančioms el. parduotuvėms svarbu turėti vietines atstovybes ir klientų aptarnavimo skyrius, į kuriuos galėtų kreiptis vartotojai.

„Lyginant visas tris Baltijos šalis, Lietuviai yra dažniausiai skambinantys ir klausiantys pirkėjai", - konsultacijų svarbą pirkėjui brėžia p. Videikaitė.  

Pasak jos, bendrovės skambučių centras Lietuvoje vidutiniškai sulaukia apie 100 pirkėjų skambučių kasdien. Dažniausiai tiesioginį kontaktą mėgsta moterys, kurios prieš įsigydamos prekes internetu nori pasikonsultuoti dėl įvairių gamintojų drabužių dydžių.

 

Pirkėjo portretas

„Spinter“ tyrime dalyvavo 1.011 respondentų nuo 18 -75 m. amžiaus. Tyrimo duomenimis, dažniausiai Lietuvoje internetu perka 18 -25 m. amžiaus (66%) ir 26 -35 m. amžiaus (63,6%) gyventojai. Tarp pirkėjų yra 54% moterų ir 46% vyrų.

Drabužius internetu šalyje dažniau perka didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Kaimo vietovėse juos įsigyja 23,8% interneto pirkėjų, didžiuosiuose miestuose šiek tiek daugiau – 24,1%, o mažesniuose miestuose apdarus el. parduotuvėse perka beveik penktadalis (19,4%) gyventojų.