Rėmimas: svarbu ne pinigai, o išskirtinės idėjos

2013-09-22
 

Labiausiai šalies sporto renginius remiantis prekių ženklų trejetukas – „Švyturys–Utenos alus“, „Kalnapilis“ ir „Vytautas“, rodo bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.

„Šis mūsų tyrimas parodo, kurių įmonių skiriama parama yra geriausiai pastebima ir įvertinama sporto gerbėjų. Verslui svarbus tokių investicijų atsiperkamumas, t. y. kiek rėmimą pastebi ir įsimena Lietuvos gyventojai“, – teigia Ignas Zokas, „Spinter tyrimų“ vadovas.

Lietuvos nacionalinės krepšinio rinktinės rėmėją, gėrimų gamintoją „Švyturys–Utenos alus“ paminėjo 22,9% respondentų. Antroje vietoje liko „Kalnapilis“ su 8,4% balsų, trečioje – mineralinis vanduo „Vytautas“, surinkęs 4,3% atsakymų. Neryškiai nuo pirmojo trejetuko atsiliko ir AB Vilkyškių pieninė (4,2%), remianti Kauno „Žalgirį“. Šiemetiniu Lietuvos krepšinio federacijos generaliniu rėmėju tapęs „TonyBet“ atsidūrė 7 vietoje.

Ponas Zokas sako, jog atsakydami į pateiktą klausimą, kuri Lietuvos bendrovė yra didžiausia sporto rėmėja, pirmose dviejose pozicijose esančius aludarius dažniausiai įvardino respondentai nuo 26 m. Jauniausi apklausos dalyviai (18–25 m.) dažniau dėmesį atkreipia į „Vytautą“. Be to, vyrai dažniau tvirtino matę „Vytauto“, o moterys – „Vilkyškių“ ženklą.

„Visos šios paminėtos bendrovės gana aktyviai matomos sporto renginiuose, taip pat ir dabar, kai vyksta krepšinio čempionatas. Kita vertus, tyrimas labiau buvo nukreiptas ne į momentinius atsiminimus, kas vyksta dabar, o į ilgalaikę perspektyvą. Tad ir pirmajame penketuke matome ženklus, kurie metai iš metų kryptingai remia sporto renginius“, – aiškina p. Zokas.

Jis priduria, jog sportas labiau siejamas su vyriška auditorija, tad ir rėmėjų gretos yra į tai labiau orientuotos. „Krepšinis ir alus yra tapęs savotišku folkloru, „Vytautas“ šiame segmente pateikiamas kaip sveiko gėrimo alternatyva. Netikėčiausia šioje kategorijoje yra „Vilkyškių pieninė“, nes jos produktai mažiau sietini su sporto renginių žiūrėjimu, tačiau ilgamečiai jų veiksmai taip pat neliko nepastebėti“, – komentuoja p. Zokas.  

Sėkmė – ne vien sutartis

Mindaugas Morkūnas, VšĮ „Smart Sponsorship“ vadovas ir spalį įvyksiančios rėmimo konferencijos „Smart Sponsorship 2013“ iniciatorius, teigia, jog šis dešimtukas labiau atspindi ne tai, kas yra didžiausi sporto rėmėjai, o tai, kurie iš jų su rėmimo rinkodara dirba profesionaliausiai ir ilgiausiai.

„Rėmimas nėra savaime gaunamas rezultatas, ateinantis su rėmimo sutartimi. Tai tik potencialas pasinaudoti tam tikros sporto šakos sirgalių aistra prekės ženklo rinkodarai. Pradėjus remti turi būti kuriamos tokios pačios komunikacijos kampanijos kaip ir bet kokiam prekės ženklui, įvedant naują produktą ar  jį atnaujinant. Nuo to priklausys, ar rėmimas bus sėkmingas, ar ne“, – kalba p. Morkūnas.

Jis teigia, jog „Švyturys–Utenos alus“ šioje srityje turi ilgametę patirtį ir tai matyti iš tyrimo rezultatų.

„Kiek stebėtina, kad tarp minimų ženklų nematyti „Iki“, įgyvendinusios ne vieną gana aktyvią rėmimo rinkodaros kampaniją su krepšininkais“, – nurodo p. Morkūnas ir skaičiuoja, kad maždaug 80% įmonių nori kuo konkretesnės rėmimo grąžos, tačiau tokia pati dalis įmonių beveik neskiria jokių lėšų rėmimo grąžos matavimo tyrimams ir analizavimui.

„O pamatuoti galima viską, net ir tai, kas, atrodytų, nepamatuojama: emocijas, išskirtinumą, lojalumą, tik reikia skaičiuoti“, – tvirtina p. Morkūnas.

Daugiausia – krepšiniui

Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys–Utenos alus“ generalinis direktorius, džiaugiasi pirmąja vieta sudarytame reitinge ir teigia, jog nuoseklumas yra rėmimo sėkmės garantas.

„Sportą, ypač krepšinį, remiame jau ne pirmus metus. Kita vertus, ne mažiau svarbi ir pasirinkta rėmimo strategija – aktualumas. Jau ne vienus metus per krepšinio čempionatus esame ten, kur jie vyksta. Kaip kad ir šiandien – Slovėnijoje su savo barais, logotipais, prekių ženklais kartu su sirgaliais, kartu su krepšininkais visiems aktualioje vietoje“, – sako p. Viršilas.

Jis skaičiuoja, kad iš viso „Švyturys–Utenos alus“ per metus įvairiems rėmimo projektams skiria apie 3 mln. Lt. „Sportui atitenka apie 2 mln. Lt, iš jų liūto dalis – apie 95% – krepšiniui“, – sumas nurodo p. Viršilas.

Kuri Lietuvos bendrovė yra didžiausia sporto renginių rėmėja, %

1. UAB „Švyturys–Utenos alus“ 22,9

2. UAB „Kalnapilis“ 8,4

3. UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ (mineralinis vanduo „Vytautas“) 4,3

4. AB Vilkyškių pieninė 4,2

5. UAB „Lietuvos rytas“ 2,1

6. „Vičiūnų“ įmonių grupė („Viči“) 1,9

7. UAB „Tony Bet“ 1,3

8–10. UAB „Maxima“ 1

8–10. AB „Kauno Grūdai“ 1

8–10. UAB „Omnitel“ 1

ŠALTINIS: „SPINTER TYRIMAI“.

Apie apklausą:

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko 2013 m. gegužę, visoje Lietuvoje buvo apklausti 1.005 respondentai, kurių amžius 18–75 m.

 


Rėmimas: svarbu ne pinigai, o išskirtinės idėjos

2013-09-22
 

Labiausiai šalies sporto renginius remiantis prekių ženklų trejetukas – „Švyturys–Utenos alus“, „Kalnapilis“ ir „Vytautas“, rodo bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.

„Šis mūsų tyrimas parodo, kurių įmonių skiriama parama yra geriausiai pastebima ir įvertinama sporto gerbėjų. Verslui svarbus tokių investicijų atsiperkamumas, t. y. kiek rėmimą pastebi ir įsimena Lietuvos gyventojai“, – teigia Ignas Zokas, „Spinter tyrimų“ vadovas.

Lietuvos nacionalinės krepšinio rinktinės rėmėją, gėrimų gamintoją „Švyturys–Utenos alus“ paminėjo 22,9% respondentų. Antroje vietoje liko „Kalnapilis“ su 8,4% balsų, trečioje – mineralinis vanduo „Vytautas“, surinkęs 4,3% atsakymų. Neryškiai nuo pirmojo trejetuko atsiliko ir AB Vilkyškių pieninė (4,2%), remianti Kauno „Žalgirį“. Šiemetiniu Lietuvos krepšinio federacijos generaliniu rėmėju tapęs „TonyBet“ atsidūrė 7 vietoje.

Ponas Zokas sako, jog atsakydami į pateiktą klausimą, kuri Lietuvos bendrovė yra didžiausia sporto rėmėja, pirmose dviejose pozicijose esančius aludarius dažniausiai įvardino respondentai nuo 26 m. Jauniausi apklausos dalyviai (18–25 m.) dažniau dėmesį atkreipia į „Vytautą“. Be to, vyrai dažniau tvirtino matę „Vytauto“, o moterys – „Vilkyškių“ ženklą.

„Visos šios paminėtos bendrovės gana aktyviai matomos sporto renginiuose, taip pat ir dabar, kai vyksta krepšinio čempionatas. Kita vertus, tyrimas labiau buvo nukreiptas ne į momentinius atsiminimus, kas vyksta dabar, o į ilgalaikę perspektyvą. Tad ir pirmajame penketuke matome ženklus, kurie metai iš metų kryptingai remia sporto renginius“, – aiškina p. Zokas.

Jis priduria, jog sportas labiau siejamas su vyriška auditorija, tad ir rėmėjų gretos yra į tai labiau orientuotos. „Krepšinis ir alus yra tapęs savotišku folkloru, „Vytautas“ šiame segmente pateikiamas kaip sveiko gėrimo alternatyva. Netikėčiausia šioje kategorijoje yra „Vilkyškių pieninė“, nes jos produktai mažiau sietini su sporto renginių žiūrėjimu, tačiau ilgamečiai jų veiksmai taip pat neliko nepastebėti“, – komentuoja p. Zokas.  

Sėkmė – ne vien sutartis

Mindaugas Morkūnas, VšĮ „Smart Sponsorship“ vadovas ir spalį įvyksiančios rėmimo konferencijos „Smart Sponsorship 2013“ iniciatorius, teigia, jog šis dešimtukas labiau atspindi ne tai, kas yra didžiausi sporto rėmėjai, o tai, kurie iš jų su rėmimo rinkodara dirba profesionaliausiai ir ilgiausiai.

„Rėmimas nėra savaime gaunamas rezultatas, ateinantis su rėmimo sutartimi. Tai tik potencialas pasinaudoti tam tikros sporto šakos sirgalių aistra prekės ženklo rinkodarai. Pradėjus remti turi būti kuriamos tokios pačios komunikacijos kampanijos kaip ir bet kokiam prekės ženklui, įvedant naują produktą ar  jį atnaujinant. Nuo to priklausys, ar rėmimas bus sėkmingas, ar ne“, – kalba p. Morkūnas.

Jis teigia, jog „Švyturys–Utenos alus“ šioje srityje turi ilgametę patirtį ir tai matyti iš tyrimo rezultatų.

„Kiek stebėtina, kad tarp minimų ženklų nematyti „Iki“, įgyvendinusios ne vieną gana aktyvią rėmimo rinkodaros kampaniją su krepšininkais“, – nurodo p. Morkūnas ir skaičiuoja, kad maždaug 80% įmonių nori kuo konkretesnės rėmimo grąžos, tačiau tokia pati dalis įmonių beveik neskiria jokių lėšų rėmimo grąžos matavimo tyrimams ir analizavimui.

„O pamatuoti galima viską, net ir tai, kas, atrodytų, nepamatuojama: emocijas, išskirtinumą, lojalumą, tik reikia skaičiuoti“, – tvirtina p. Morkūnas.

Daugiausia – krepšiniui

Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys–Utenos alus“ generalinis direktorius, džiaugiasi pirmąja vieta sudarytame reitinge ir teigia, jog nuoseklumas yra rėmimo sėkmės garantas.

„Sportą, ypač krepšinį, remiame jau ne pirmus metus. Kita vertus, ne mažiau svarbi ir pasirinkta rėmimo strategija – aktualumas. Jau ne vienus metus per krepšinio čempionatus esame ten, kur jie vyksta. Kaip kad ir šiandien – Slovėnijoje su savo barais, logotipais, prekių ženklais kartu su sirgaliais, kartu su krepšininkais visiems aktualioje vietoje“, – sako p. Viršilas.

Jis skaičiuoja, kad iš viso „Švyturys–Utenos alus“ per metus įvairiems rėmimo projektams skiria apie 3 mln. Lt. „Sportui atitenka apie 2 mln. Lt, iš jų liūto dalis – apie 95% – krepšiniui“, – sumas nurodo p. Viršilas.

Kuri Lietuvos bendrovė yra didžiausia sporto renginių rėmėja, %

1. UAB „Švyturys–Utenos alus“ 22,9

2. UAB „Kalnapilis“ 8,4

3. UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ (mineralinis vanduo „Vytautas“) 4,3

4. AB Vilkyškių pieninė 4,2

5. UAB „Lietuvos rytas“ 2,1

6. „Vičiūnų“ įmonių grupė („Viči“) 1,9

7. UAB „Tony Bet“ 1,3

8–10. UAB „Maxima“ 1

8–10. AB „Kauno Grūdai“ 1

8–10. UAB „Omnitel“ 1

ŠALTINIS: „SPINTER TYRIMAI“.

Apie apklausą:

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko 2013 m. gegužę, visoje Lietuvoje buvo apklausti 1.005 respondentai, kurių amžius 18–75 m.