Būstas lietuviui – saugumą ir jaukumą teikianti šeimos erdvė

Tik apie 10 proc. lietuvių savo būstą vertina kaip laikiną prieglobstį ar vietą, kurioje leidžia laiką su draugais ar grįžta pernakvoti – likusiai daliai gyventojų namai yra svarbi šeimos ar asmeninė erdvė, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas naujausias gyventojų nuomonės tyrimas.

„Tyrimas patvirtino, jog posakis „Mano namai – mano tvirtovė“ yra aktualus ir šiandien. Du trečdaliai gyventojų įvardijo savo būstą kaip jaukumą, saugumą ir privatumą teikiančią erdvę, ir tik apie 10 proc. gyventojų nurodė, kad jų namai yra laikinas prieglobstis, linksmybių su draugais ar naktinio poilsio vieta“, – tyrimo rezultatus pristatė Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Finansavimo departamento direktorė.

Remiantis tyrimu, iš dviejų trečdalių apklaustųjų (61 proc.), apibūdinusių namus kaip jaukumą ir saugumą teikiančią šeimos erdvę, šią namų sąvoką dažniau minėjo moterys, vyresni nei 36 m., aukštesnio išsilavinimo bei didesnes pajamas gaunantys respondentai, taip pat susituokę bei kaimo vietovių gyventojai.

Dar beveik trečdalis (29 proc.) apklaustųjų nurodė, jog būstas yra asmeninė erdvė, kurioje jie atsiriboja nuo supančios aplinkos. Taip savo namus dažniau vertina nesusituokę respondentai.

4 proc. visų apklaustųjų mano, kad jų būstas yra laikinas prieglobstis, kurį artimiausiu metu ketina keisti. Toks pats procentas apklaustų gyventojų nurodė, kad namuose linksminasi ir leidžia laiką su draugais, dar 3 proc. teigė, kad į namus grįžta pernakvoti, o laiką leidžia kitur. Tokį namų apibūdinimą dažniau rinkosi jaunesni 18-25 m. amžiaus respondentai.

„Apklausa atskleidžia, kokia svarbi yra namų erdvė kiekvienam žmogui, todėl rinktis būsimus namus reikia atsakingai ir gerai išsiaiškinus savo poreikius. Nemažiau svarbu yra apgalvoti ir įvertinti būsto įsigijimui reikalingus finansavimo šaltinius, – žmonių elgesį perkant būstą komentavo Jūratė Gumuliauskienė. – Būsto paskola yra ilgalaikis įsipareigojimas, todėl pradėjus svarstyti galimybę įsigyti nuosavą būstą skatiname žmones ateiti konsultacijų ir pasitarti, kuo bankas galėtų padėti, kad šiam svarbiam gyvenimo sprendimui būtų kuo geriau pasiruošta“.

Pasak „Swedbank“ Finansavimo departamento direktorės, bankas, kaip ilgalaikis kliento partneris, skatina atsakingą asmeninių finansų planavimą ir, ruošiantis įsigyti būstą, pataria atlikti visus būtinus finansinius „namų darbus“.

„Būsto paskola gali padėti realizuoti svajonę apie kiekvienam brangią šeimos ar asmeninę erdvę, todėl ypatingai svarbu, kad žmogus įvertintų savo finansinę situaciją ir ruoštųsi galimiems ateities pokyčiams. Būsto įsigijimas ir būsto paskola – svarbus žingsnis, turintis ilgalaikį poveikį kiekvieno žmogaus gerovei. Kiekvieno kliento situacija ir ateities perspektyvos yra unikalios, todėl siūlome sprendimus ir patarimus, padėsiančius užtikrinti, kad įsigyjamas būstas taptų tvirtu šeimos ar asmens gyvenimo pagrindu“, – sakė J. Gumuliauskienė.

„Swedbank“ užsakymu reprezentatyvus bendrovės „Spinter tyrimai” gyventojų nuomonės tyrimas atliktas 2012 m. kovo 27-31 d. (Omnibus metodu). Tyrimo metu buvo apklausti 1007 respondentai. Tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus.


Būstas lietuviui – saugumą ir jaukumą teikianti šeimos erdvė

Tik apie 10 proc. lietuvių savo būstą vertina kaip laikiną prieglobstį ar vietą, kurioje leidžia laiką su draugais ar grįžta pernakvoti – likusiai daliai gyventojų namai yra svarbi šeimos ar asmeninė erdvė, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas naujausias gyventojų nuomonės tyrimas.

„Tyrimas patvirtino, jog posakis „Mano namai – mano tvirtovė“ yra aktualus ir šiandien. Du trečdaliai gyventojų įvardijo savo būstą kaip jaukumą, saugumą ir privatumą teikiančią erdvę, ir tik apie 10 proc. gyventojų nurodė, kad jų namai yra laikinas prieglobstis, linksmybių su draugais ar naktinio poilsio vieta“, – tyrimo rezultatus pristatė Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Finansavimo departamento direktorė.

Remiantis tyrimu, iš dviejų trečdalių apklaustųjų (61 proc.), apibūdinusių namus kaip jaukumą ir saugumą teikiančią šeimos erdvę, šią namų sąvoką dažniau minėjo moterys, vyresni nei 36 m., aukštesnio išsilavinimo bei didesnes pajamas gaunantys respondentai, taip pat susituokę bei kaimo vietovių gyventojai.

Dar beveik trečdalis (29 proc.) apklaustųjų nurodė, jog būstas yra asmeninė erdvė, kurioje jie atsiriboja nuo supančios aplinkos. Taip savo namus dažniau vertina nesusituokę respondentai.

4 proc. visų apklaustųjų mano, kad jų būstas yra laikinas prieglobstis, kurį artimiausiu metu ketina keisti. Toks pats procentas apklaustų gyventojų nurodė, kad namuose linksminasi ir leidžia laiką su draugais, dar 3 proc. teigė, kad į namus grįžta pernakvoti, o laiką leidžia kitur. Tokį namų apibūdinimą dažniau rinkosi jaunesni 18-25 m. amžiaus respondentai.

„Apklausa atskleidžia, kokia svarbi yra namų erdvė kiekvienam žmogui, todėl rinktis būsimus namus reikia atsakingai ir gerai išsiaiškinus savo poreikius. Nemažiau svarbu yra apgalvoti ir įvertinti būsto įsigijimui reikalingus finansavimo šaltinius, – žmonių elgesį perkant būstą komentavo Jūratė Gumuliauskienė. – Būsto paskola yra ilgalaikis įsipareigojimas, todėl pradėjus svarstyti galimybę įsigyti nuosavą būstą skatiname žmones ateiti konsultacijų ir pasitarti, kuo bankas galėtų padėti, kad šiam svarbiam gyvenimo sprendimui būtų kuo geriau pasiruošta“.

Pasak „Swedbank“ Finansavimo departamento direktorės, bankas, kaip ilgalaikis kliento partneris, skatina atsakingą asmeninių finansų planavimą ir, ruošiantis įsigyti būstą, pataria atlikti visus būtinus finansinius „namų darbus“.

„Būsto paskola gali padėti realizuoti svajonę apie kiekvienam brangią šeimos ar asmeninę erdvę, todėl ypatingai svarbu, kad žmogus įvertintų savo finansinę situaciją ir ruoštųsi galimiems ateities pokyčiams. Būsto įsigijimas ir būsto paskola – svarbus žingsnis, turintis ilgalaikį poveikį kiekvieno žmogaus gerovei. Kiekvieno kliento situacija ir ateities perspektyvos yra unikalios, todėl siūlome sprendimus ir patarimus, padėsiančius užtikrinti, kad įsigyjamas būstas taptų tvirtu šeimos ar asmens gyvenimo pagrindu“, – sakė J. Gumuliauskienė.

„Swedbank“ užsakymu reprezentatyvus bendrovės „Spinter tyrimai” gyventojų nuomonės tyrimas atliktas 2012 m. kovo 27-31 d. (Omnibus metodu). Tyrimo metu buvo apklausti 1007 respondentai. Tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus.